eMAG a lansat astazi noul platforma "Deschide Romania" prin care ofera acces simplu clientilor la produse romanesti. 32 de antreprenori romani sunt deja in program, iar pe platforma disponibila pe site-ul oficial sunt disponibile peste 5.000 de produse in 98 de categorii. Conform spuselor lui Florin Filote, directorul eMAG Marketplace, vanzarile inregistrate pana acum depasesc 600.000 de lei, iar planul pana la finalul anului este ca 400 de antreprenori romani sa aiba 50.000 de produse pe platforma iar vanzarile sa depaseasca 14 milioane de lei.

Cu ce vine eMAG pentru mici producatori romani? Cu posibilitatea de a-si expune produsele (non-alimentare) - tot ce trebuie sa faca un antreprenor este sa inregistreze in program iar avizul este primit in aproximativ 30 de zile, pana cand produsele sunt listate. Comisionul este jumatate din cel standard, intre 5% si 20% - conform eMAG, comisiunul mediu pentru cei 32 de antreprenori inregistrati deja este de 5-6%. Singurele conditii: cifra de afaceri a producatorului sa nu depaseasca 500.000 de lei iar produsele sa fie romanesti. eMAG pune la dispozitie gratuit promovarea si expertiza legata de descrierea produselor si sistemul de livrare.

eMAG lanseaza programul „Deschide Romania” si ofera micilor producatori locali oportunitatea de a accesa cel mai mare canal romanesc de vanzare online, prin listarea produselor in platforma eMAG Marketplace. De program vor beneficia aproximativ 400 de producatori locali in primul an, iar investitia initiala va ajunge la peste 1 milion de lei.

„Pentru micii antreprenori romani inscrierea in eMAG Marketplace reprezinta oportunitatea de a accesa milioane de potentiali clienti, iar pentru acestia din urma, cumpararea produselor romanesti pe care si le doresc, simplu si rapid, indiferent de locul din tara in care ele sunt fabricate. Ei vor sprijini astfel micii producatori si traditiile mestesugaresti. O cerere crescuta va aduce si noi locuri de munca, iar astfel impactul acestui proiect in cadrul comunitatilor va fi unul de durata”, a declarat Florin Filote, Director eMAG Marketplace.

Unul dintre principalele avantaje ale programului il reprezinta piata de milioane de clienti pe care producatorii locali o vor putea accesa odata cu listarea in eMAG Marketplace. Acestia vor beneficia si de comisioane mai mici, in medie, cu 50% fata de cele standard, iar ONG-urile inscrise in proiect vor beneficia de comision 0%.

In plus, pentru a fi mai usor de identificat de catre clienti, produsele din program vor fi semnalizate, pe site si in aplicatia mobila eMAG, cu logoul „Deschide Romania”. 30 de angajati eMAG implicati in noul proiect le vor oferi producatorilor suport pentru respectarea cerintelor legale in ceea ce priveste productia, documentarea si comercializarea online a produselor.

Pentru primul an, eMAG estimeaza ca aproximativ 400 de producatori se vor inscrie in proiect si vor lista in jur de 50.000 de produse, iar platforma va genera pentru acestia vanzari de peste 14 milioane de lei. in prezent, in eMAG Marketplace exista 32 de producatori locali cu cifra de afaceri de pana la 500.000 de lei, cu peste 5.000 de produse, listate in 98 de categorii. Cumulat, pana acum, acestia au inregistrat vanzari de peste 600.000 de lei.

Cine se poate inscrie in program?

In „Deschide Romania” se pot inscrie si beneficia de avantajele programului, indiferent de domeniul de activitate si cu exceptia industriei alimentare, mici producatori, ONG-uri cu activitati de productie din care se autofinanteaza si PFA-uri care realizeaza produse mestesugaresti. Cifra de afaceri a acestora poate sa fie de pana la 500.000 de lei, inregistrata in ultimul an fiscal incheiat.