Cum a fost la conferinţa eMAG Marketplace destinata sellerilor noi

Invitatii au inceput sa isi faca aparitia in jurul orei 8.30. Ziua a inceput dinamic cu multa voie buna si culoare.

Sala este pregatita sa isi primeasca oaspetii.

In deschidere vorbeste Iulian Stanciu, CEO EMAG despre trecut si evolutia eMAG din ultimii ani insa, in special despre viitor, perspective, unde va fi eMAG in urmatorii 5 ani.

"- Mi-am dat seama acum 5-6 ani că brandul eMAG creşte repede, piaţa se dezvoltă foarte repede, iar capacitatea noastră de a aduce produse, de a semna contracte cu producătorii, de a învăţa specificaţiile, să facem logistică şi curierat este limitată
- Creşteam cu 20% de la an la an, oportunitatea de a ne dezvolta era mai mare, era spaţiu liber
- Am decis să dezvoltăm acest model marketplace chiar dacă noi nu avem control asupra stocului şi a preţului. Reuşim să creştem rapid
- Prima dată am avut un seller pe categorie şi acest lucru a funcţionat o perioadă, iar apoi am început să dezvoltăm tehnologie şi dezvoltăm în continuare. Şi noi avem de învăţat, dar este o experienţă foarte bună
- Platforma marketplace va genera în acest an 27% dintre comenzi şi 22% din valoarea acestora, respectiv mai mult de 100 de milioane de euro. Ne aşteptăm la o dublare în continuare.

- Evoluţia vânzărilor este una foarte bună, de la aproximativ 2 milioane de euro pe lună, am ajuns la aproape de 40 de milioane de euro pe lună, deci estimăm că vom ajunge la 500 de milioane de euro anul acesta, sumă din care o bucată bună este generată de marketplace"

Iulian Stanciu, CEO eMAG

Este urmat de Florin Filote, Director Markeplace Romania, care vorbeste este cum poti vinde mai mult online cu eMAG Marketplace.

" - Nu există o limită, tot timpul vom privi din perspectiva clientului astfel că indiferent câte produse vor fi pe platformă, acestuia să îi fie uşor să le aleagă, să le cunoască şi să le cumpere

- În ceea ce priveşte ponderea produselor importate sau locale, majoritatea sunt din import, indiferent de ţa

- Zona de marketplace este o zonă pură care stimulează producătorii români care au bariere, limitări în a le comercializa, iar aceste bariere de intrare sunt „arse“ de marketplace

- Ne gândim şi la introducerea serviciilor financiare pe platforma"

Florin Filote, Director Maketplace Romania

Au urmat workshop-urile la nivel de industrie in cadrul carora specialistii eMAG au oferit detalii complete despre procesul de integrare, rezultate si evolutie la nivel de verticala de business.

In plus, selleri precum F64, Caresport, Hervis au impartasit povestea lor de succes din cadrul eMAG Marketplace.


Aarif Nakhooda, vicepresedinte pentru operatiuni si strategie Naspers a vorbit despre modelul Marketplace in ecosistemul Naspers.

- Prima dată am venit în România în urmă cu 6 luni şi tot atunci am vizitat şi eMAG, a fost absolut spectaculos. E-commerce-ul din România este foarte sofisticat. Nu aveam nicio idee la ce să mă aştept
- Am văzut piaţa, am văzut businessul şi am văzut cum lumea adoptă tehnologia. Cred că multe ţări încearcă să îşi dea seama cum ar trebui să comunice între online şi offline
- Am observat un trend: creşterea mobile-ului, este un lucru minunat, în special în pieţele emergente
- Oamenii vor să cumpere lucruri online, le place să caute şi să se uite la produse. România are un serviciu matur de livrare. Piaţa trebuie să asigure acest serviciu
- Cred că tehnologia îi permite oricărei persoane să acceseze e-commerce-ul, iar companiile se extind prin diverse mecanisme. Problema în offline e că nu ştii dacă găseşti ce vrei la supermarket, dar dacă intri în marketplace online vezi imediat dacă alimentul tău este în stoc. Trebuie să vinzi din ce în ce mai mult ca să faci bani, ăsta este mersul companiei
- Multe companii şi investitori sunt confortabili cu pierderea banilor ca să aibă expunere în marketplace. Ştim că vrem să fim primii la care se gândesc oamenii, chiar dacă pierdem bani pentru câţiva ani. Găsesc multe similitudini cu americanii

- Construirea unei relaţii de încredere cu clienţii este un lucru important. Brandul, relaţia cu clienţii şi încrederea sunt cele mai importante lucruri

Aarif Nakhooda, Vicepresedinte operatiuni si strategie Naspers


Cum a fost la ZF Corner si despre ce s-a discutat?

Tudor Manea, director general al eMAG România

- Marketplace-ul este un engine de marketing aşezat pe o tehnologie

foarte puternică în spate. Mare parte din tehnologia folosită de noi

este dezvoltată in-house, 90% sau peste. Dacă găsim ceva în piaţă care

să ne satisfacă nevoile luăm, dacă nu, ne facem singuri

- Cel mai mare competitor al marketplace-ului nostru este portalul okazii.ro.
- Creşterea e-commerce e atât de mare încât nu se pune problema de canibalizare între marketplace şi activităţile noastre de retail. Piaţa e atât de mare şi traficul la fel, încât nu se pune problema de canibalizare
- Ne uităm la date, cercetăm cum este mai bine pentru consumator şi astfel ajungem la un model care la final este de succes
- Dacă catalogul nu e controlat, nivelul de servicii scade
- Ne creşte business-ul dacă adăugăm mai mulţi selleri
- Controlăm toată experienţa clientului, mail-urileaferente tranzacţiei, îi anunţăm dacă comanda a fost facturată, când va fi livrată, etc
- În momentul de faţă putem să îi ajutăm pe selleri cu serviciile de transport, dar în viitor vrem să îi ajutăm şi cu serviciile de depozitare

- Nu avem în plan să îi ajutăm cu gestiunea stocului, acolo e know-how-ul lor

Bogdan Axinia, vicepreşedinte pentru platforme şi tehnologie al eMAG

- În departamentul tehnologic lucrează 500 de persoane, dezvoltatori web, mobile, project manageri
- Acum 4 ani am dezvoltat eMAG Marketplace şi am evoluat foarte mult
- La sfârşitul anului vom fi 2000 de oameni, de la 500 câţi suntem în prezent
- În 2012 eMAG a dezvoltat marketplace, când şi-a dat seama că potenţialul e mult mai mare dincolo de categoriile clasice IT&C, electro şi a adăugat noi categorii
- Okazii.ro este construit pe modelul eBay şi le permite atât persoanelor juridice cât şi fizice să intre în platformă şi să vândă
- Pentru a vinde pe eMAG trebuie să fii o companie
- Ne dorim să îi oferim clientului o satisfacţie de nivel foarte înalt, o gamă foarte largă de produse, adăugând în marketplace din ce în ce mai mulţi selleri
- În 2012 eram la egalitate cu competiţia, dar în timp noi am crescut. Pe fiecare pagină a platformei vezi oferte de la mai mulţi producători. Producătorii pot controla preţurile în timp real, un producător poate coborî sau mări preţul într-o secundă. După fiecare comandă măsurăm satisfacţia clientului în ceea ce priveşte comanda
- Dacă un seller are un scor de satisfacţie a clientului foarte bun, va avea mai multe şanse să câştige butonul de „buy“, chiar dacă nu are preţul cel mai mic
- Vrem să le oferim cât mai multe facilităţi comercianţilor astfel încat să cunoască piaţa
- Pentru clienti este important modul în care organizăm şi prezentăm informaţia, cum descoperă produsul, cum organizăm fiecare categorie şi subcategorie, butonul „search“. Am lucrat mult la motorul de căutare. Prin tehnologie dezvoltăm tool-uri pentru ca ei (comercianţii) să poată controla mai mult vânzarea, să ştie vânzările avute, comenzile care nu au fost încă livrate, cele care nu au ajuns la timp etc.
- Lista de lucruri de făcut pentru ei este foarte mare, trebuie să reuşim să le facem din punct de vedere al dezvoltării tehnice
- Un comerciant care vrea să intre în marketplace trebuie să aibă un calculator, internet şi eventual Microsoft Excel

- Investiţiile în marketplace au fost de 4 milioane de euro, bani care s-au dus în mai multe direcţii, printre care se numără şi dezvoltarea software şi cadrul necesar dezvoltării

Silvia Amaritei, Derector General Carespot

- Am auzit de proiectul platformei la sfârşitul anului 2011 şi am început discuţiile cu eMAG în 2012. eMAG a făcut o categorie nouă în care se regăseau şi produsele noastre. Am deschis magazinul nostru online la finalul anului 2009, vindem produse cosmetice şi parfumuri. Suntem exclusiv online, dar avem în plan deschiderea unor magazine offline
- Când am semnat cu eMAG m-am gândit la trafic, la un număr mai mare de clienţi, fapt care a generat creşterea cifrei de afaceri. La început nu ne-am gândit dacă e bine sau nu să intrăm pe platforma eMAG, fiind un business nou nu puteam să ne gândim să investim noi ca să ajungem la traficul de acum.
- În 3 ani am avut rezultate spectaculoase, aproape 100.000 de comenzi trimise de pe marketplace în 3 ani. Asocierea a fost benefică pentru că am devenit cunoscuţi. Acum încercăm să egalăm ponderea comenzilor venite de pe eMAG cu cele de pe site-ul nostru
- Dacă aş fi investit banii pe care îi dau ca şi comision către eMAG în oricare din canalele de promovare adwords, Facebook, nu aş fi avut aceeaşi conversie
- Avem produse perisabile şi mi se pare foarte util să îţi fidelizezi clientul
- Dacă oamenii sunt mulţumiţi cu achiziţia făcută, ei revin
- 2015 a fost un an bun, cifra de afaceri a depăşit 3 milioane de euro. În 2014 cifra de afaceri a fost sub un milion de euro. Noi am fost primul seller al lor pe acest segment, nu exista nimic de genul ăsta atunci
- Am plecat cu comenzile de la zero şi am crescut odată cu eMAG. Am avut creştere foarte mare începând cu a doua jumătate a anului 2014. Mai multe comenzi înseamnă un rulaj mai mare, asta înseamnă discuţii cu furnizorii referitoare la preţul de achiziţie