Intrebari frecvente

I: Cine emite factura catre client?

R: Factura este emisa de catre tine.

Aceasta, impreuna cu certificatul de garantie vor fi livrate odata cu produsele comandate.


I: Care sunt costurile contractuale?

R: Partenerul plateste comisionul aplicat pe totalul comenzilor finalizate (livrate si incasate) in perioada contractuala. Nu exista alte costuri administrative.


I: Cate produse pot sa listez in eMAG Marketplace? Ca sa incep colaborarea cu eMAG trebuie sa listez un numar minim de produse?

R: Numarul de produse care se pot lista este nelimitat. Colaborarea incepe de la listarea primului produs.


I: Pot sa listez produse din orice categorie de pe eMAG? Pot sa listez produse si in alte categorii decat cele stabilite initial prin contract?

R: Da este posibil. Trebuie sa soliciti acces pentru noile categorii. Vei semna electronic un act aditional si apoi vei primi acces si in aceste noi categorii.


I: Cum se listeaza produsele?

R: Poti lista produsele in trei feluri diferite:

1. Unul cate unul. Afla cum!

2. Printr-un fisier Excel. Afla cum!

3. Prin automatizare (API). Afla cum!


I: Exista cerinte tehnice speciale pentru listarea produselor?

R: Fiecare categorie are un standard de documentare in care regasesti toate detaliile de care ai nevoie, astfel incat sa poti lista produsele in platforma eMAG Marketplace.


I: Cine plateste transportul pentru livrarea produselor?

R: Decizia iti apartine daca magazinul tau ofera livrare gratuita sau daca o va plati clientul.


I: Taxa de transport se calculeaza in functie de destinatie?

R: Nu. Taxa de transport este fixa, indiferent de greutatea coletului sau adresa de livrare. Poti stabili taxe diferite de transport pentru diferite categorii de produse. Informatiile despre livrarea comenzilor (taxele de livrare si pragurile de gratuitati utilizate) sunt mentionate in pagina dedicata fiecaruia dintre partenerii eMAG Marketplace.


I: In cate zile pot expedia comanda?

R: Comenzile au nevoie sa fie livrate in 48 de ore din momentul plasarii. Pentru situatii exceptionale, putem stabili ca termenul de livrare sa fie de maximum 7 zile calendaristice.


I: Pot sa aleg eu firma de curierat cu care voi trimite comenzile din eMAG Marketplace?

R: Comenzile trebuie livrate conform specificatiilor clientilor (la adresa indicata de acestia). Poti alege un curier care indeplineste standardele eMAG.


I: Pot livra comanda in showroom-urile/punctele de livrare eMAG?

R: Livrarea produselor se face exclusiv prin curier rapid. Nu se pot face livrari la Showroom-urile eMAG sau la sediul companiei tale.


I: Cand factureaza eMAG comisionul?

R: De doua ori pe luna. Perioada 1 – 15 se factureaza pe 16, iar 16 – 30/31 se factureaza pe 1.


I: Cine incaseaza contravaloarea comenzilor?

R: Comenzile plasate cu plata ramburs sunt incasate de magazinul partener prin intermediul curierului. Comenzile plasate cu plata prin card online intra in contul colector eMAG, iar cele prin ordin de plata ajung direct in contul partenerului.


I: Cand imi ramburseaza eMAG contravaloarea platilor cu card online?

R: Daca la sfarsitul perioadei de referinta, valoarea platilor cu card online este mai mica decat valoarea totala a comisionului calculat pentru acelasi interval, suma respectiva este retinuta in totalitate de eMAG, iar diferenta devine obligatie de plata a partenerului catre eMAG. Daca valoarea platilor cu card online este mai mare decat valoarea totala a comisionului, eMAG retine contravaloarea comisionului si plateste diferenta catre partener pe 19 (pentru perioada 1 - 16) sau pe 3 (pentru perioada 16-31).


I: Clientul poate plati prin card de cumparaturi?

R: Da, poate, dar exclusiv online.


I: Pot sa vand produse si in Ungaria sau Bulgaria?

R: Da, poti. Pentru mai multe detalii, contacteaza echipa eMAG Marketplace la adresa marketplace.accounts@emag.ro.


I: In cat timp poate un client sa returneze produsele?

R: Conform legii, in 14 zile. Magazinul tau poate insa oferi si alte facilitati pe care trebuie sa le detaliezi in pagina ta de pe eMAG.


I: Sunt obligat sa le ofer clientilor beneficii precum Service Pick-Up & Return sau livrarea gratuita?

R: Nu, nu esti obligat, tu decizi daca le oferi sau nu.