eMAG Marketplace Pulse, saptamana 29, 2021

0
(0)

 

 

Stim deja ca experienta de cumparare este foarte importanta pentru clientii online, insa care sunt factorii la care trebuie sa fii atent? Saptamana aceasta ti-am pregatit sfaturi pentru imbunatatirea indicatorilor din contul tau, pentru a te ajuta sa maximizezi prezenta ta pe platforma si sa iti dezvolti afacerea. Iata care sunt stirile si sfaturile acestei editii:

Actualitate

 

Romania

 

@Potrivit datelor INS, veniturile medii ale gospodariilor din Romania au crescut cu 7% in primul trimestru din 2021, comparativ cu acelasi trimestru din anul anterior. Sumele alocate pentru marfurile nealimentare au pastrat trendul crescator, insa nu au revenit inca la ponderea din 2017.

 

@Conform sondajului „Consumer Intelligence on ESG” realizat de PwC, 76% dintre consumatori spun ca vor intrerupe relatia cu companiile care nu trateaza bine angajatii, mediul incojurator sau comunitatea in care isi desfasoara activitatea.

 

@Deficitul comercial se apropia de 9 miliarde de euro in luna mai a acestui an, iar acest lucru se datoreaza cresterii consumului de produse importate, conform datelor INS. In primele cinci luni din 2021, Romania a exportat bunuri in valoare de 29.925 miliarde de euro si a realizat importuri de 38.762 miliarde de euro.

 

International

 

@Potrivit raportului „Global Ecommerce Forecast 2021”, realizat de emarketer.ro, se estimeaza ca 2021 va fi un an bun pentru ecommerce, iar totalul vanzarilor va ajunge la 4,92 trilioane de dolari.

@De la 1 august, Ungaria va incepe vaccinarea populatiei cu a treia doza de vaccin. Autoritatile de la Budapesta anunta ca vaccinul va fi obligatoriu pentru cadrele medicale.

 

 Sfaturi utile pentru tine

 

Orice comerciant online isi doreste sa le ofere o experienta buna de cumparare clientilor, atat prin produse de calitate, cat si prin serviciile oferite. Cum poti stii insa care sunt lucrurile pe care ar trebui sa le imbunatatesti in contul tau de seller?

In Dashboard ai acces la sectiunea Sanatatea contului tau, unde poti vedea o serie de indicatori foarte importanti pentru succesul magazinului tau. Acesti indicatori te ajuta sa monitorizezi activitatea ta din Marketplace si iti arata imediat daca ai avut rezultate bune sau nu in procesul de comanda, livrare sau retur, dar si pe partea de customer service. Urmarind acesti indicatori si rezolvand problemele care apar, iti poti imbunatati prezenta din Marketplace si iti poti dezvolta afacerea.

De fiecare data cand rezultatele nu au fost conform asteptarilor, vei primi o notificare cu masurile pe care ai putea sa le iei pentru remedierea valorilor scazute ale indicatorilor.

Ce poti face pentru a imbunatati indicatorii din sectiunea Sanatatea contului tau? Iata sfaturile noastre pe scurt:

  1. Comenzi
  • Service level comenzi – iti recomandam sa iti dimensionezi corect echipa, astfel incat toate zonele de activitate din platforma sa fie acoperite. Pe cat posibil, ar ajuta sa ai chiar o persoana dedicata care sa poata prelua si procesa comenzile primite. Mai mult, iti recomandam sa setezi un numar realist de zile necesar pregatirii comenzii. Daca estimezi ca vor aparea intarzieri in livrarea comenzii, anunta clientul din timp si discuta cu acesta detaliile despre livrarea coletului.
  • Rata incidente comenzi – seteaza un termen realist de finalizare a comenzilor, actualizeaza-ti stocul produselor active in site si mentine relatia cu furnizorii pentru a avea mereu stoc pe produsele listate. De ajutor ar fi si sa colaborezi cu cel putin doua firme de curierat din platforma pentru preluarea comenzilor la timp. Daca apar situatii neprevazute ce pot intarzia livrarea comenzii, informeaza din timp clientii.
  1. Livrare
  • Acoperire colete cu tracking – pe cat posibil, incearca sa emiti toate AWB-urile la timp si sa te asiguri ca vor fi scanate de curier in aceeasi zi. De asemenea, te incurajam sa lucrezi cu firmele de curierat disponibile in platforma, pentru a avea acces la emiterea AWB-urilor direct din platforma. Ia in calcul ca, pentru ca acest indicator sa nu fie afectat negativ, este important sa generezi AWB-uri doar din platforma si nu din site-ul curierului – astfel clientul va putea urmari in timp real statusul comenzii sale.
  • Service level predare colete – pentru o performanta buna, iti recomandam sa integrezi cel putin un curier partener in contul tau de seller si asigura-te ca acesta acopera toate livrarile comenzilor din platforma. De asemenea, asigura-te ca toate coletele cu AWB sunt livrate in termenul stabilit. Pentru a te asigura ca predai coletul la timp curierului, te sfatuim sa setezi un program de lucru care este, pe cat posibil, egal cu programul de lucru al firmei de curierat. Astfel, te asiguri ca toate comenzile pentru care emiti AWB-uri sunt preluate in aceeasi zi sau in urmatoarea zi lucratoare. De asemenea, pentru a stabili un flux de lucru optim, poti discuta cu firmele de curierat cu care colaborezi pentru a seta ore de predare a coletelor.
  1. Retur
  • Service level retururi – ia in calcul alocarea unei persoane care sa preia si sa proceseze la timp toate cererile de retur primite in platforma. Pe cat posibil, acestea ar trebui sa primeasca statusul Receptionat in aceeasi zi in care sunt primite. De asemenea, iti recomandam sa incerci sa discuti cu clientii, sa intelegi care a fost nemultumirea si sa incerci sa gasesti cea mai buna solutie, astfel incat acestia sa nu renunte la produsul comandat.
  • Rata de finalizare retururi & Rata incidente retururi – recomandarea noastra este sa tratezi fiecare cerere de retur primita cat de repede este posibil, daca poti chiar in 24 de ore. De asemenea, este indicat sa contactezi clientul pentru situatiile in care ar putea aparea intarzieri in solutionarea returului. Nu uita ca pentru unele produse ai doar 14 zile calendaristice sa finalizezi fisa de retur.
  1. Customer service
  • Numar de reclamatii & Reclamatii cu incident – iti recomandam sa aloci o persoana care sa se ocupe de situatiile aparute in zona de customer service, pentru a nu raspunde cu intarziere solicitarilor aparute. De asemenea, acorda atentie documentatiei (trebuie sa reflecte realitatea) si incearca sa oferi cat mai multe detalii despre produs. Important este sa respecti termenul de livrare si sa anunti clientii daca exista situatii in care comanda ar putea ajunge cu intarziere sau fisa de retur nu va fi completata la timp. Iti recomandam sa urmaresti constant situatia sesizarilor primite in contul tau de seller, pentru a evita ca acestea sa se inchida cu incident. Pentru a te organiza mai eficient, iti recomandam sa iti activezi serviciul de notificari prin e-mail pentru sesizari.

Cele mai cautate produse in ultimele 7 zile pe eMAG

1. aer conditionat & ventilatoare
2. iPhone
3. telefoane
4. casti
5. jucarii
6. frigidere & congelatoare
7. laptopuri
8. genti & portofele
9. pantofi sport
10. lenjerii
11. ceasuri
12. aspiratoare
13. telefoane Samsung
14. sandale / papuci/ slapi
15. piscine & accesorii
16. scaune
17. boxe
18. televizoare
19. console gaming
20. mobila dormitor
21. scutece si servetele
22. biciclete / triciclete & accesorii
23. smartwatch
24. accesorii fashion
25. rochii
26. parfumuri & seturi cadou
27. vehicule electrice
28. Samsung
29. saltele
30. cuptoare

Campanii in desfasurare:

  • Fashion Sale,
  • Totul pentru Sport,
  • eMAG Outlet,
  • Campanie Gradinarit,
  • Necesare zi de zi.

Vezi mai mult aici

Produse fara stoc – Consulta topul celor mai bine vandute produse din ultimele 30 de zile, care nu fac parte din oferta ta, iar in acest moment nu mai sunt disponibile pe platforma eMAG din cauza epuizarii stocului. Vezi mai mult aici.

Recomandari de produse noi Verifica in sectiunea Oportunitatile mele performanta produselor pe platforma eMAG Marketplace. Vezi mai multe aici.

eMAG Academy – Recomandarile noastre pentru aceasta saptamana:

 

@Afla cum sa accesezi rapid detalii despre comenzile primite.

@Descopera cum generezi un AWB din platforma eMAG Marketplace!

@Unde poti vedea produsele cu rata de retur mare?

@Iata care sunt recomandarile noastre pentru a rezolva reclamatiile cu incident.

Cu Genius easybox poti obtine mai multa vizibilitate: produsele tale eligibile din program vor fi marcate in site cu eticheta Genius!

Prin campaniile eMAG Ads poti obtine cu 12% mai multe vanzari pentru produsele promovate.

Fulfilment by eMAG iti poate aduce de 7 ori mai mult trafic per produs.

Prin IMN te poti adresa unui numar de peste 230 de milioane de potentiali clienti.

Asigura-te ca echipa ta este bine

Tine cont de faptul ca pandemia inca nu a trecut si ca este necesar implementezi o serie de reguli de preventie pentru siguranta ta si a echipei tale, in toate spatiile de lucru. Poti sa verifici aici care sunt masurile pe care iti recomandam sa le iei in considerare.

 

Multa sanatate si vanzari cat mai mari!

Echipa eMAG Marketplace

Jak pomocny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

Jak dotąd brak głosu! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten przedmiot.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Pentru mai multe informații, te așteptăm în Mesagerie, iar dacă dorești să discuti despre oportunități de creștere, te așteptăm în grupul de Facebook.

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE