eMAG Marketplace Pulse, saptamana 32, 2021

0
(0)

 

Noutatile din piata ne ajuta sa intelegem oportunitatile si provocarile perioadei in care ne aflam, lucru ce te poate ajuta in gestionarea cu succes a business-ului tau si in viitorul apropiat.

Mai mult, deoarece stim ca ai vrea sa gestionezi mai eficient procesele operationale de pe platforma, am raspuns la cele mai des intalnite intrebari despre procesarea si finalizarea cu succes a comenzilor primite in platforma eMAG Marketplace.

Actualitate

 

Romania

 

@Potrivit datelor publicate de Eurostat, Romania se afla printre tarile care au inregistrat cresterea comertului cu amanuntul in luna iunie. Acesta a crescut cu 12,1% in iunie, comparativ cu perioada similara a anului trecut. In Uniunea Europeana, in aceeasi perioada, s-a inregistrat o crestere de 5,3%.

 

@Puterea de cumparare a romanilor este printre cele mai scazute din Europa, conform barometrului BNP Paribas. In acelasi timp, 69% dintre romani vor sa faca economii, un procent peste media Uniunii Europene.

 

@Exporturile de incaltaminte au scazut in 2020: acestea au insumat 729 de milioane de dolari, cel mai redus nivel din ultimii 15 ani.

 

@Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Novel, printre principalele lucrari de renovare pe care le-ar face romanii se numara achizitionarea unor noi piese de mobilier (27%), zugravitul (19%) sau schimbarea instalatiilor sanitare (13%).

 

 

International

 

@Ministrul Sanatatii de la Sofia, doctorul Dimitar Petrov, anunta ca Bulgaria va intra in zona portocalie de raspandire a coronavirusului, din cauza cresterii numarului de cazuri. Potrivit declaratiilor acestuia, masurile ar urma sa fie inasprite, in special pentru un control antipandemic mai strict.

 

@Sezonul de cumparaturi de final de an ar putea fi afectat de o noua criza a transportului maritim, care poate cauza epuizarea stocurilor si intarzieri in transporturi. Acest lucru este cauzat de inundatiile recente din Europa si China, care au afectat puternic lanturile de aprovizionare. Printre categoriile de produse care pot inregistra probleme se numara electronicele, mobilierul, imbracamintea si electrocasnicele.

 

@A saptea editie a studiului EY Future Consumer Index arata ca 78% dintre consumatori isi fac griji in privinta impactului pandemiei asupra propriilor finante. Pentru 53% dintre respondenti, pretul este un criteriu mai important atunci cand fac o achizitie, comparativ cu perioada pre-pandemica. De asemenea, 31% dintre consumatori cheltuiesc mai mult pe produse sustenabile.

 

@60% dintre adultii din Uniunea Europeana sunt vaccinati complet impotriva coronavirusului. Romania se afla pe penultimul loc in Uniunea Europeana, cu 25% din populatie vaccinata anti-covid.

 

@Ungaria este prima tara din Europa in care au inceput programarile pentru a treia doza de vaccin anti-covid. De asemenea, Ungaria anunta ca va elimina restrictiile privind accesul la evenimentele nationale majore din august si septembrie.

 

 Sfaturi utile pentru tine

 

Potrivit datelor statistice, in Europa 73% dintre utilizatorii de internet au facut shopping online in 2020, iar pe plan global se estimeaza ca sectorul de ecommerce va reprezenta 22% din totalul de vanzari din retail pana in 2023.

 

Platforma eMAG inregistreaza peste 80 de milioane de vizite lunar, iar peste 8,5 milioane de clienti au plasat cel putin o comanda pe platforma, prin urmare oportunitatile de vanzare nu lipsesc pentru partenerii din eMAG Marketplace.

 

Indiferent de numarul de comenzi pe care il primesti in contul tau din platforma, este important sa le gestionezi la timp, pentru a oferi clientilor produsele dorite cat de repede posibil. Daca vrei sa devii expert in procesarea comenzilor, am pregatit raspunsuri la cele mai des intalnite intrebari, care speram sa te ajute in eficientizarea procesul de preluare si finalizare a comenzilor.

 

In contul tau, ai la dispozitie sectiunea Comenzi, locul unde te ocupi de primirea si finalizarea comenzilor, dar si de situatiile ce pot aparea, precum retururi, comenzi anulate sau alte incidente. In acest meniu vei putea vizualiza date precum numarul de zile in care comanda a ajuns la client, modalitatea de plata folosita sau alte detalii despre cumparator. Mai mult, poti vedea informatii pentru fiecare comanda accesand coloana Actiuni, butonul Vezi detalii comanda. Aici poti vizualiza informatii despre data maxima de finalizare, date de facturare, adresa de livrare sau metoda de plata.

 

Cum editezi rapid o comanda?

Intra pe comanda dorita si apasa butonul Editeaza. Aceasta va primi automat statusul In lucru. Aici poti incarca factura pe care clientul o va putea vedea in contul sau poti vizualiza datele necesare pentru a pregati comanda pentru livrare si poti genera AWB daca toate informatiile sunt in regula. Tot aici poti folosi butonul Mesaje pentru a lua legatura cu noi prin Mesagerie, in cazul in care observi ca datele de facturare sunt incomplete sau ai alte nelamuriri cu care te putem ajuta.

Cum generezi un AWB din platforma eMAG Marketplace?

Tot in coloana Actiuni poti genera AWB pentru fiecare comanda primita. Trebuie sa apesi din nou butonul Editeaza – in sectiunea AWB, apasa butonul Genereaza AWB si selecteaza firma de curierat care se va ocupa de livrarea comenzii. La final, nu uita sa completezi si borderoul specific curierului selectat. Daca ai generat un AWB gresit il poti sterge din tab-ul Logistica, sectiunea Livrarile mele.

Daca vrei sa generezi AWB pentru mai multe colete de pe aceeasi comanda, ai doua optiuni:

  • Poti genera un singur AWB pentru toate coletele: urmeaza pasii de mai sus si, atunci cand ajungi la selectarea curierului cu care vrei sa livrezi produsele, completeaza numarul de colete pregatite pentru comanda in sectiunea Informatii, campul colete.
  • Poti genera cate un AWB pentru fiecare colet in parte: urmeaza aceiasi pasi ca in cazul oricarei comenzi, dar in sectiunea Informatii comanda completeaza valoarea rambursului pe care clientul o va achita pentru unul dintre colete (acest camp va fi completat cu 0 daca plata se face prin card bancar sau OP). Confirma datele si AWB-ul se va genera automat pentru primul colet. Apasa din nou butonul Genereaza AWB si urmeaza aceeasi pasi, completand valoarea rambursului pentru al doilea colet.

Vrei sa oferi transport gratuit pentru o comanda? Afla cum poti face aceasta setare!

Livrarea gratuita poate fi un beneficiu major pentru clienti si ii poate convinge sa plaseze comanda pentru produsul tau. Poti seta un prag de gratuitate (valoarea minima a unei comenzi pentru care un client beneficiaza de transport gratuit) atat pentru un produs, cat si pentru o comanda ce contine mai multe produse, direct din contul tau. Poti completa acest prag in meniul Logistica, sectiunea Taxe de livrare.

Cum stornezi o comanda?

Pentru a storna o comanda, ai doua solutii care sa te ajute in finalizarea acestui proces intr-un mod simplu si rapid:

  • Daca au trecut mai putin de 48 de ore din momentul finalizarii acesteia, poti storna comanda direct din pagina de editare a comenzii. Pentru a face acest lucru, intra in meniul Comenzi, coloana Actiuni, butonul Vezi detalii comanda. Schimba statusul din Finalizata in Stornata. Tine cont de faptul ca un numar ridicat de comenzi stornate iti va afecta indicatorii de performanta din Sanatatea contului. Iti recomandam sa incerci sa afli de ce produsele au fost returnate si sa oferi o alternativa clientului (de exemplu, sa schimbe produsul cu altul din oferta ta).
  • Daca termenul de 48 de ore de la finalizarea comenzii a fost depasit, poti storna comanda doar daca ai emis cel putin un AWB care are, la data stornarii, statusul Returnat expeditorului. De asemenea, acest status trebuie sa fie activ inainte de expirarea termenului limita de retur, care variaza in functie de comanda:
  1. Pentru comenzile Genius, termenul este de maxim 60 de zile.
  2. Pentru comenzile non-Genius, termenul este de maxim 14 zile, la care se adauga un termen suplimentar de 4 zile, adica 19 zile in total.

Tine cont de faptul ca aceste modificari se aplica doar daca initiezi stornarea comenzii din interfata de editare a comenzii si nu este generata de o cerere de retur.

Conditii pentru stornarea automata a comenzii:

Daca ai integrat cel putin o firma de curierat in contul tau, ai posibilitatea de a bifa functionalitatea de stornare automata, prin care poti activa/inactiva fluxul automat de storno (Contul Meu – Profil – Retur | Setari Operationale).

Daca nu ai un curier integrat in contul tau, ai posibilitatea sa stornezi o comanda doar daca nu ai depasit termenul maxim de 19 zile pentru o comanda non-Genius sau 60 de zile pentru o comanda Genius de la data finalizarii acesteia.

Cum anulezi o comanda la solicitarea clientului?

Un client se poate razgandi in privinta produsului chiar si dupa ce a plasat o comanda si poate cere anularea acesteia. Poti incerca sa discuti cu el si sa ii oferi o alternativa, insa daca acesta nu se razgandeste, trebuie sa initiezi anularea comenzii. Intra in meniul Comenzi si vei vedea, in dreptul ID-ului de comanda, o bifa ce indica cererea de anulare din partea clientului. Acceseaza coloana Actiuni, butonul Vezi detalii comanda si vei ajunge pe pagina cu detaliile comenzii. Finalizeaza cererea de anulare schimband statusul din Preluata in Anulata.

Comenzile care au fost anulate de client iti vor afecta sanatatea contului doar daca clientul alege unul dintre urmatoarele motive de anulare: termen de livrare prea mare, produsul nu mai este disponibil in stoc sau partenerul eMAG Marketplace a solicitat anularea comenzii.

Pentru mai multe sfaturi utile despre gestionarea comenzilor, citeste articolele pe care le-am pregatit in eMAG Academy .

 

Cele mai cautate produse in ultimele 7 zile pe eMAG

1. iPhone

2. telefoane

3. casti

4. aer conditionat /  ventilatoare

5. jucarii

6. frigidere / congelatoare

7. pantofi sport

8. genti / portofele

9. ceasuri

10. laptopuri

11. aspiratoare

12. telefoane Samsung

13. boxe

14. televizoare

15. scaune

16. scutece si servetele

17. mobila dormitor

18. console gaming

19. accesorii fashion

20. biciclete / triciclete / accesorii

21. smartwatch

22. sandale / papuci/ slapi

23. piscine & accesorii

24. parfumuri & seturi cadou

25. ghiozdan/rucsac

26. Samsung

27. cuptoare

28. saltele

29. vehicule electrice

30. calculator / pc / desktop

Campanii in desfasurare:

  • Fashion End of Season Sale,
  • Crazy Days,
  • Totul pentru Sport,
  • eMAG Outlet,
  • Campanie Gradinarit,

Vezi mai mult aici

Produse fara stoc – Consulta topul celor mai bine vandute produse din ultimele 30 de zile, care nu fac parte din oferta ta, iar in acest moment nu mai sunt disponibile pe platforma eMAG din cauza epuizarii stocului. Vezi mai mult aici.

Recomandari de produse noi – Verifica in sectiunea Oportunitatile mele performanta produselor pe platforma eMAG Marketplace. Vezi mai multe aici.

eMAG Academy – Recomandarile noastre pentru aceasta saptamana:

 

@Informatii pas cu pas despre meniul Comenzi.

@Ghidul tau complet pentru generarea unui AWB din platforma.

@Recomandarile noastre pentru indicatorul Acoperire colete cu tracking.

@Afla cum poti initia si procesa o cerere de retur!

@Tu stii cum sa folosesti tab-urile de filtrare a comenzilor?

Cu Genius easybox poti obtine mai multa vizibilitate: produsele tale eligibile din program vor fi marcate in site cu eticheta Genius!

Prin campaniile eMAG Ads poti obtine cu 12% mai multe vanzari pentru produsele promovate.

Fulfilment by eMAG iti poate aduce de 7 ori mai mult trafic per produs.

Prin IMN te poti adresa unui numar de peste 230 de milioane de potentiali clienti din Romania, Italia, Franta si Germania.

Asigura-te ca echipa ta este bine

Tine cont de faptul ca pandemia inca nu a trecut si ca este necesar implementezi o serie de reguli de preventie pentru siguranta ta si a echipei tale, in toate spatiile de lucru. Poti sa verifici aici care sunt masurile pe care iti recomandam sa le iei in considerare.

 

Multa sanatate si vanzari cat mai mari!

Echipa eMAG Marketplace

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Pentru mai multe informații, te așteptăm în Mesagerie, iar dacă dorești să discuti despre oportunități de creștere, te așteptăm în grupul de Facebook.

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE