Pentru mine, mediul online înseamnă libertate

Cred că principalul avantaj pe care ţi-l oferă Marketplace este expunerea. Îmi place la nebunie să fac comerț online și, după câțiva ani de experiență online în domeniul IT, am lansat Care Spot, însă pe o nișă total opusă, mai „frumoasă”. Adică în zona de beauty.

Care Spot comercializează o gamă largă de produse profesionale pentru îngrijirea părului, tenului, corpului și unghiilor. Suntem online din anul 2009, iar în acest timp am oferit clienților noștri produse de renume internațional și consiliere asupra produselor prezente în magazinul nostru.

În 2013, am decis să intrăm în platforma Marketplace, pentru că ne oferea acces rapid la un număr imens de clienți. La care am fi ajuns mult mai greu, cu costuri foarte mari și într-un timp îndelungat. Un alt element foarte important pe care l-am luat în calcul au fost vânzările. Vânzările mai mari duc la un rulaj mai mare, ceea ce reprezintă un plus pe masa negocierilor de preţ cu furnizorii.

Schimbările imediate au fost cele legate de rulaj, care a crescut semnificativ. Drept urmare, am mărit stocurile. Evident, a crescut și numărul de produse listate din categoria beauty. Nu în ultimul rând, am reușit să ne diversificăm produsele și am adăugat noi categorii: bijuterii, copii și fashion. Cea mai mare comandă primită pe Marketplace a depășit suma de 6.000 de lei, constând în parfumuri și produse cosmetice.

E drept că drumul nu a fost tocmai lin. În primul an de activitate, de exemplu, ne-am confruntat cu probleme tehnice. Însă, atât noi, cât și platforma Marketplace eram la început.

Vestea bună e că le-am depășit destul de repede, iar în prezent, prin contul de utilizator Marketplace avem acces la o mulțime de funcții utile, cum ar fi adăugarea de oferte active sau indicatorii de performanţă.

După trei ani de activitate în platforma Marketplace, am observat cât de mult s-a schimbat comportamentul de cumpărare al clienților. La început, primeam sute de telefoane de la clienţi, peste 90% din conversații deschizându-se cu întrebarea „Produsele sunt originale?”. Acum, aceste întrebări sunt mult mai rare, iar comenzile mai multe. Suntem pe drumul cel bun.

De aceea, recomand companiilor – mai ales celor aflate la început de drum – să-și lanseze produsele pe internet. Pentru mine, mediul online înseamnă libertate. În offline, eşti destul de constrâns sau restrâns la locul unde îţi desfăşori activitatea, cu posibilităţi destul de limitate de a creşte. Nu spun că acest lucru nu se întâmplă, ci doar că este mult mai greu. E dificil să vinzi unui client din Arad, dacă tu deţii un magazin în Brăila. Online, poţi vinde şi unui client din India, atât timp cât ştii cum să ajungi la el.

Silvia Constantinescu, Carespot