Cum propui oferte pentru campaniile marca eMAG

User guide “Campanii”

Este foarte simplu, iata pasii pe care trebuie sa ii urmezi:

1. Te logezi in platforma eMAG Marketplace, acceseaza tab-ul “Campanii” -> “Campanii”.

2. Acceseaza din interfata (dreapta sus), butonul ‘Descarcare oferte’.

Timpul de asteptare pentru generarea template-ului si descarcarea ofertei poate varia in functie de gradul de incarcare si numarul de produse din oferta. Dupa generarea template-ului se va active si butonul ‘Descarcare oferta’ pe care trebuie sa il accesezi din nou, rezultand un fisier XLS cu toate ofertele tale active.

3. Pentru a putea finaliza cu succes procesul de adaugare oferte in campanie este foarte important sa lucrezi exclusiv cu acest fisier! Dupa cum se poate observa, coloanele „A-G” si header-ul sunt blocate. Asupra acestora nu trebuie sa operezi modificari, in caz contrar fisierul nu va putea fi importat.

4. Dupa descarcarea ofertei tot ce trebuie sa faci este sa selectezi produsele care doresti sa fie promovate in cadrul campaniei. Cum poti face acest lucru? Este foarte simplu. Elimini liniile de oferta pe care nu vrei sa le propui pentru campanie.

5. Avand selectia finala, completeaza in formatul de fisier descarcat, informatii despre sale_price (coloana H), original_sale_price (coloana I), post_campaign_sale_price (coloana J), post_campaign_original_sale_price (coloana K), stock (coloana N) si max_qty_per_order (coloana O).

Unde:

• Sale_price reprezinta pretul de vanzare in cadrul campaniei si trebuie sa fie mai mic decat orice alt pret de vanzare practicat de catre tine in ultimele 30 de zile pe acest canal. Nerespectarea acestei reguli va duce la invalidarea ofertei.

• Original_sale_price reprezinta pretul de baza (pretul taiat)

Conform legislatiei in vigoare aceasta coloana trebuie populata cu cel mai mic pret de baza din ultimele 30 de zile. In caz contrar acest pret va fi suprascris automat de catre sistem pe baza istoricului de pret pentru toate ofertele propuse.

• Post_campaign_sale_price reprezinta pretul de vanzare pe care doresti sa il setam dupa finalizarea campaniei.

• Post_campaign_original_sale_price reprezinta pretul de baza pe care doresti sa il setam dupa finalizarea campaniei.

*Preturile nu trebuie sa contina TVA; pentru a te asigura ca informatiile referitoare la pret au formatarea corecta, copiaza formatarea din coloana J (post_campaign_sale_price).

• In coloana Stock vei adauga valori de stoc care vor fi disponibile exclusiv pentru campanie; acest stoc va fi disponibil pentru a fi comandat de catre client odata cu inceperea campaniei.

• Not_available_post_campaing se completeaza cu valoarea 1 in cazul in care doresti sa promovezi produsul, exclusiv in aceasta campanie. Aceasta coloana este singura optionala, restul fiind obligatorii.

6. Salveaza fisierul in acelasi format.

7. Acceseaza campania selectand butonul ‘Detalii Campanie’.

8. Incarca fisierul accesand butonul ‘Import XLS’.


Status-urile posibile dupa incarcarea acestuia sunt:

„In procesare”: Fisierul este in prezent in curs de procesare.

„Import reusit”: Fisierul a fost importat cu succes. Nu a aparut nicio eroare.

„Import partial”: Fisierul a fost importat, dar anumite produse au generat eroare in timpul procesului.

„Import nereusit”: Fisierul nu a fost importat, deoarece toate produsele au generat eroare in timpul procesului.

„Fisier invalid”: Fisierul nu a fost importat, deoarece a fost modificat de tine, si astfel nu mai este identic cu cel descarcat.

9. In cazul in care fisierul a generat erori, le poti vizualiza accesand butonul Raport.

Daca intampini dificultati si fluxul descris mai sus genereaza erori, te rugam sa ne contactezi prin intermediul Mesageriei, din platforma eMAG Marketplace.

In acest moment poti efectua actualizari de stoc/pret prin intermediul Import XLS, API sau One by One, pentru toate campaniile, mai putin pentru Campania Black Friday.