Intrebari frecvente membri

I: Ce inseamna PNK?

R: Part Number Key – codul unic al produsului pe care il regasesti de obicei in ultimele 9 caractere, cu majuscule, in URL.


I: Ce dimensiuni trebuie sa aiba imaginile produselor?

R: Dimensiunea minima este de 400x400 de pixeli, iar cea maxima de 6000X6000. Daca imaginea este prea mica, produsul nu va fi validat.


I: Cum imi pot asocia produsele cu alte oferte din site?

R:

Daca gestionezi produsele unul cate unul, acceseaza tabul „Catalog produse” -> “Produsele mele” -> cauti produsul dupa PNK si selectezi click in dreptul acestuia pe „Configureaza produs” Acolo vei avea un buton pentru inlocuirea documentatiei, unde va trebui sa adaugi PNK-ul produsului la care trebuie sa asociezi oferta (daca ai sugestie de asociere, selecteaza click pe „Foloseste documentatia”).

In cazul in care gestionezi produsele prin excel, completeaza in fisierul de import rubricile validation_name (denumirea produsului publicat) si rubrica PNK (PNK-ul produsului publicat).

Daca gestionezi produsele prin API, asocierea se face conform informatiilor de aici: eMAG Marketplace API documentation v3.9.9.


I: Cat dureaza validarea produselor?

R: Toate produsele listate in platforma sunt verificate automat, in ordinea intrarii de colegii de la documentare. Daca validarea acestora dureaza de prea mult timp, te rugam sa ne anunti.


I: De ce mi-au fost respinse produsele?

R: Afli motivul intrand in sectiunea „Catalog produse” -> „Produsele mele” si da click pe statusul „Documentare respinsa”.


I: De ce nu pot modifica elementele de documentatie ale unui produs?

R: Daca produsul la care doresti sa faci modificari este asociat unei oferte existente, inseamna ca nu tu este proprietarul documentatiei. Aceste drepturi revin partenerului la care s-a facut asocierea, prin urmare trebuie inaintata o solicitare daca vrei modificarea, schimbarea caracteristicilor sau a imaginilor produsului.


I: Cum sterg un produs din eMAG Marketplace?

R: Momentan nu poti sterge un produs, poti doar sa-l inactivezi, astfel: „Catalog produse” -> „Produsele mele”, selectezi produsul si apoi apesi pe „Inactiveaza”.


I: Putem adauga filme de prezentare sau imagini in descrierea produselor?

R: Da, poti adauga astfel de elemente prin intermediul tag-urilor HTML.


I: De ce primesc eroare „Fisier invalid” cand incerc sa fac import din excel?

R: Aceasta eroare intervine in atunci cand template-ul sufera modificari: stergeri de coloane, sheet-uri, aplicarea filtrelor etc.


I: De ce nu mi se afiseaza produsul pe site, in conditiile in care documentarea este aprobata si are si stoc?

R: Te rugam sa verifici daca produsul respectiv are „Pret invalid”.

Poti face acest lucru accesand platforma eMAG Marketplace -> „My performance” -> „Ofertele mele”.

Daca acesta are, intr-adevar, statusul „Pret invalid”, atunci a fost inactivat automat in urma modificarilor de pret inregistrate in ultima perioada. Trebuie sa te sa te asiguri ca pretul este corect, sa selectezi produsul si sa apesi butonul „Valideaza pret”.


I: Exista comenzi inregistrate, dar nu am primit notificare prin mail. De ce?

R: Atunci cand produsele sau comenzile sunt gestionate prin API nu se mai trimit notificari prin mail cand se inregistreaza comenzi. In astfel de situatii se pot seta notificari prin intermediul conectorilor Marketplace sau prin intermediul unu callback URL.


I: Cum generez AWB Marketplace si borderou de livrari?

R: AWB pentru comanda Marketplace se poate genera din pagina comenzii. Foloseste campul „genereaza AWB. Aici gasesti mai multe detalii.


I: Cum procedez in cazul in care primesc o comanda prin ordin de plata?

R: Atunci cand un client alege sa plateasca prin ordin de plata se genereaza automat o factura proforma cu datele companiei tale. Clientul are acces la aceasta factura ca sa efectueze plata. Livrarea comenzii se realizeaza doar in momentul in care banii au intrat in contul tau bancar.


I: De ce nu apare pe comanda CNP-ul clientului?

R: CNP-ul este obligatoriu doar pentru persoanele fizice impozabile (exemplu PFA-uri), nu si pentru restul persoanelor fizice.


I: Am primit o comanda cu voucher cadou. Cum procedez?

R: Emiti factura fiscala catre client, astfel incat sa reflecte structura comenzii. Daca voucherul acopera partial valoarea comenzii, vei incasa diferenta de la client. Daca voucherul acopera integral valoarea comenzii, vei livra produsul cu ramburs zero, iar intr-una dintre datile de facturare (1 sau 16 ale lunii) sa compensam obligatiile de plata reciproce.


I: Cum emit o factura fiscala catre un client care a folosit un Card Cadou?

R: Facturile catre clienti, se emit conform comenzii avand linie de produs si linie de Card Cadou.

Aceste Carduri Cadou, nu sunt purtatoare de TVA si nu se includ in declaratia 394.


I: Care este fluxul financiar si ce suma trebuie sa achit?

R: Comenzile achitate online sunt incasate de Dante International. Ai la dispozitie un desfasurator de plata. Transferam in contul tau valoarea comenzilor, mai putin comisionul. Pentru mai multe informatii, te rugam sa accesezi informatiile de aici.