Dicționar termeni

0
(0)

A

Acces categorie – solicitarea sellerului de a vinde produse din categoriile în care încă nu are acces.

Acoperire colete cu tracking este calculat ca procentul tuturor comenzilor finalizate cu AWB-uri generate din platforma eMAG Marketplace, din totalul comenzilor finalizate în perioada 1-30/31 a lunii anterioare. Acest indicator este utilizat în algoritmul care determină obținerea Buy Button-ului.

Acțiuni – coloana dedicată pentru setarea, editarea sau configurarea opțiunilor disponibile din fiecare secțiune a meniului principal.

Adaugă produs – secțiunea din meniul principal al contului de seller, structurată în mai multe etape de adăugare manuală a documentației unui produs pe platforma eMAG Marketplace.

Adrese – secțiunea din meniul Contul meu, în care se înregistrează toate adresele punctelor de lucru ale seller-ului: sediu social, punct de ridicare, punct de retur.

Adresă IP – este un număr unic, utilizat pentru identificarea oricărui calculator sau dispozitiv conectat în rețeaua Internet, ea permite comunicarea informațiilor între dispozitivele conectate.

Anexe – materialul suplimentar de text care dezvoltă sau lămurește un text. O anexă este alăturată ca element secundar sau dependent de actul principal (contractul).Ex: Anexa GDRP. Anexa indicatorilor de performanță.

API – (Application Programming Interface) Este o modalitate de adăugare a produselor, prin intermediul căreia se pot sincroniza 2 platforme online (platforma online a sellerului și platforma eMAG Marketplace) cu ajutorul unor conectori specifici fiecărui tip de platformă online (Presta shop, Magento, Woocommerce, Shopify, Opencart, Magento 2).

ASP (Average Selling Price) – reprezintă prețul mediu de vânzare pe toate comenzile plasate.

AOV (Average Order Value) – reprezintă valoarea medie a comenzilor, calculată ca sumă a valorilor tuturor comenzilor din perioada de analiză, împărțită la numărul de comenzi.

Arbore categorii – reprezintă modul în care sunt împărțite categoriile principale în mai multe subcategorii. Produsele se vor adăuga în ultima subcategorie dintr-un arbore de categorii.

Asociere produse – asocierea cu un produs deja existent pe platformă. Nu este disponibilă duplicarea produselor pe platformă, așa că atunci când dorești să adaugi un nou produs, dar un alt seller deja a introdus documentația, va trebui să te asociezi la documentația acestuia.

Așteaptă aprobare – statusul pe care îl primește documentația unui produs, imediat ce a fost adăugată în platforma eMAG Marketplace, până în momentul în care este verificată de departamentul de documentare; după analiaza documentației, statusul acesteia se schimbă în documentare aprobată, dacă toate elementele documentației au fost corect adăugate sau documentare respinsă dacă s-au identificat erori.

AWB – AWB (Bill Airway) este un document care însoțește mărfurile expediate prin curier pentru a furniza informații detaliate despre transport și permite urmărirea acestuia.

B

Best price – reprezintă cele mai mici valori de pe site-ul eMAG, atât pentru “preț de bază”, cât și pentru “preț de vânzări” și indică dacă, în cazul ofertelor asociate, prețul produsului unui seller este cel mai mic sau nu din ofertă.

Borderou livrări – document tip grilă în care se regăsesc datele fiecărei livrări efectuate de seller, pe o anumită perioadă. Conține codul AWB, destinatar, adresa, conținutul coletului, modul de plată, alte informații.

Brand – element din documentația fiecărui produs încărcat în platforma eMAG Marketplace care reprezintă marca produsului și poate fi diferit de numele producătorului sau de numele produsului.

Buy Button – are la bază un algoritm alcătuit dintr-un grup de indici preum indicatorii de performanță din sănătatea contului, pe care sistemul din platforma eMAG Marketplace îl aplică, pentru a departaja performanțele seller-ilor în site.

C

Connectori – reprezintă extensiile de sincronizare între 2 platforme online.

Card online – modalitate de plată ce utilizează datele contului bancar pentru plațile făcute online.

Cod produs – codul de produs atribuit de către producător. Este codul de identificare al produsului de pe site, afișat sub titlul acestuia. Pentru majoritatea produselor, acesta va fi identic cu numărul modelului. Totuși, unii producători fac distincție între cele două coduri.
caracteristici – reprezintă atributele unui produs referitoare la mărime, capacitate, mărime, culoare, etc.

Categorii produse – reprezintă un grup de produse de același fel sau cu caracteristici asemănătoare.

Campanii – promovare a unui produs, în vederea intrării pe piață sau a creșterii vânzărilor, pentru a face cunoscută o marcă sau un nou tip de produs.

Card cadou – cupon cu valoare vândut/emis de eMAG sub forma de cupon răzuibil sau cupon electronic și care poate fi cumpărat de pe eMAG sau obținut în urma unor camapnii de marketing.

Comenzi recepționate – comenzile noi, înregistrate în contul seller-ului în status Noi și care nu au fost încă accesate și preluate de seller.

Comenzi în lucru – comenzi aflate în curs de procesare.

Comenzi finalizate – comenzi livrate cu succes către clienți, pentru care sellerul a emis un document fiscal.

Comision marketplace – suma datorată de către seller și care revine eMAG ca preț al serviciilor de agenție puse la dispoziția sellerului către eMAG.

Categorii permise – categoriile de produse disponibile în care se pot publica produse pe marketplace.

Caracteristici restrictive – reprezintă caracteristicile care nu pot avea alte valori decât cele disponibile prin selectare.

Curierat – serviciile de curierat disponibile pe platforma de markeplace.

Conturi de curieri – secțiune din meniul Contul meu, în care sellerii pot activa sau inactiva una sau mai multe firme de curierat, din cele patru agreate de eMAG : UrgentCargus, DPD, FanCourier sau SameDay.

Comision net – suma datorată de către seller și care revine eMAG ca preț al serviciilor de agenție puse la dispoziția sellerului către eMAG, din care s-a dedus TVA-ul.

Comision brut – suma datorată de către seller și care revine eMAG ca preț al serviciilor de agenție puse la dispoziția sellerului către eMAG, suma din care nu s-a dedus TVA-ul.

Cost transport – costul expedițiilor preluate de curier în perioada de decontare.

Conversie – indicator de performanță din Sănătatea contului, calculat ca raportul dintre numărul de comenzi din perioada selectată și numărul de vizualizări pentru paginile ce conțin produsele seller-ului.

Calitate conținut – secțiunea din meniul Ofertele mele care oferă informații noi în documentația produsului, astfel încât sellerii să poată analiza și îmbunătăți documentația existentă.

D

Documentație – reprezintă totalitatea caracteristicilor, specificațiilor, imaginilor, codurilor de identificare, dar și elemente de preț sau stoc pe care sellerul le completează atunci când adaugă un produs.

Documente legale – documente care reglementează activitatea sellerului și a eMAG în baza contractelor semnate.

Documentare respinsă – reprezintă statusul produselor care au fost invalidate în urma procesului de validare.

Documentare aprobată – reprezintă statusul produselor care au fost validate cu succes în urma procesului de validare.

Documentație tehnică – conține toată documentația pe care eMAG o oferă seller-ilor pentru integrarea platformelor lor online cu platforma eMAG Marketplace prin intermediul extensiilor eMAG.

Dashboard – meniul principal al platformei marketplace de unde se pot accesa toate opțiunile disponibile în platforma eMAG Marketplace.

Descriere – zona documentației unui produs încărcat pe platforma eMAG Marketplace ce conține detaliile de funcționare și utilizare ale produsului, caracteristicile și beneficiile reale ale acestuia, regăsite în titlu, caracteristici sau imagini.

Desfășurător de plăți – document emis de către eMAG care precizează comenzile finalizate în perioada de referință, comisionul aferent acestora și valoarea cardurilor cadou utilizate, în baza căruia se va efectua plata comisionului.

Discount de comisioane – reducerile de comision acordate pentru atingerea target-ului de vânzări setat.

E

eMAG Academy – secțiunea de blog a platformei eMAG Academy în care sellerii găsesc articole, statistici, tendințe în ecommerce, sfaturi și tutoriale pentru ca sellerii eMAG să își dezvolte rapid și ușor, afacerea de pe plarforme eMAG Marketplace.

EAN – identificator numeric sub formă de codul de bare, atașat produselor sau bunurilor vândute, ale cărui informații sunt citite optic, cu ajutorul unor scanere speciale.

EAN-8 – Versiune comprimată pentru coduri de bare “EAN” specifice produselor de talie mică.

EAN-13 – Coduri de bare internaționale pentru produse retail tip “European Article Numbering”. Garanteaza identificarea unui obiect sau a unui serviciu în lumea întreagă pentru a fi citit automat în diverse puncte de lanțuri de aprovizionare.

Eroare – greșeală sau lipsă de concordanță între o acțiune întreprinsă de seller în platformă eMAG Marketplace și standardele eMAG.

F

Feedback – este reacția la un comportament, produs sau serviciu. Puterea feedback-ului vine chiar din faptul că el poate redresa o situație neadecvată sau menține o stare bună a lucrurilor. Lipsa feedback-ului poate duce la pierderea motivației sau la plafonarea în privința serviciilor oferite.

Factură – document emis în urma efectuării unei comenzi pe platformă.

Fullfilment by eMAG – serviciu prin care eMAG va prelua toate fluxurile de recepție, procesare comenzi și retur. Serviciul este disponibil doar sellerilor care au opțiunea activă, iar aceștia vor putea plasa cereri de recepție a mărfii în secțiunea Fullfilment din meniul platformei eMAG Marketplace.

Filtre – criterii de căutare în site pentru identificarea mai ușoară și rapidă a unui produs în funcție de nevoia clientului (mărime, culoare, capacitate, număr produse, preț).

Familii de produse – se pot grupa produsele în funcție de culoare, mărime sau orice altă caracteristică. Această funcție este utilă în cazul în care ai un set de produse identice însă acestea diferă doar prin una sau două caracteristici.

Fișier invalid – fișierul nu a fost importat deoarece ai modificat capătul de tabel și nu mai este identic cu cel descărcat de pe platformă. Trebuie să completezi tabelul, așa cum îl găsești în platformă, fără a face nici o modificare, apoi reîncarcă-l în aplicație.

Financiar – secțiune a meniului principal în care sunt arhivate toate desfășurătoarele și facturile aferente încasărilor seller-ului, pentru fiecare perioadă de decontare.

G

GMV – (Gross Merchandise Volume) este valoarea comenzilor finalizate, din care se scad comenzile/produsele stornate și costul de transport.

Generare awb – generarea documentului care însoțește marfa expediată prin curier.

Garanție – este limita de timp, cuprinsă de la data primirii produsului sau serviciului de către client, până la data la care seller-ul își asumă responsabilitatea remedierii sau înlocuirii produsului ori serviciului achiziționat, pe cheltuiala sa, dacă deficiențele nu sunt cauzate de client.

H

HT (Handling Time) – reprezintă timpul de procesare a comenzii.

I

Import – încărcarea automată a mai multe oferte, produse sau modificări în platforma eMAG Marketplace.

Indicatori de performanță – starea de sănătate a contului se bazeaza pe valorile indicatorilor de performanță. Indicatorii sunt afișați în pagina principală în lista indicatorilor sănătății contului.

Inactivare cont – blocarea accesului în platforma de marketplace pentru o anumită perioadă de timp sau definitiv.

Inactivare temporară – blocarea accesului în contul de seller pentru o anumită perioadă din cauza mai multor factori.

Inactivare definitivă – blocarea accesului în contul de seller permanent din cauza mai multor factori:

ISBN – identificator numeric care se regăsește pe fiecare produs din categoria cărți.

ISMN – cod internaţional standardizat de identificare a publicaţiilor muzicale.

ISSN – este un număr de serie de opt cifre folosit pentru a identifica în mod unic o publicație periodică.

Identificare produs – identificarea produselor dorite în platforma eMAG Marketplace folosind mai multe filtre precum id intern, nume produs, pnk, etc.

IBAN – serie de caractere numerice aferente contului bancar deținut de către titularul contului.

Id produs – ID-ul intern al produsului. Trebuie să fie numeric și unic pentru fiecare produs.

Id familie de produse – Câmp de identificare static ce poate fi un număr mai mare decat 0 și unic pentru fiecare familie. Toate produsele grupate într-o familie de produse trebuie să aibă același nume de familie.

Id comandă – număr unic de identificare atribuit comenzilor plasate pe platforma eMAG Marketplace.

Import feed – este o metodă alternativă de publicare a produselor, pe care platforma o pune la dispoziție și prin intermediul căreia vei putea să-ți administrezi produsele prin actualizarea unui singur fișier din sistemul tău propriu. Prin utilizarea acestui mecanism îți vei publica și actualiza zilnic produsele, cu un efort minim.

Import xls – încărcarea produselor în platforma folosind fisierul de tip XLS.

Import reușit – fișierul a fost importat cu succes.

Import nereușit – fișierul nu a fost importat deoarece produsele au picat validarea automată în timpul procesului.

Import parțial – fișierul a fost importat, însă anumite produse au picat validarea automată în timpul procesului.

Integrare platforme – secțiune din pagina principală a contului de seller adresată integrării API ca mod de încărcare a produselor pe platforma eMAG Marketplace, de unde pot fi descărcate gratuit, extensiile dezvoltate de eMAG pentru sellerii săi.

Î

Încasări clienți – secțiunea din meniul Financiar din contul de seller care înregistrează toate încasările aferente comenzilor finalizate.

K

KPI – (Key Performance Indicator) indică nivelul indicatorilor monitoriazați privind prețul mediu de vânzare, numărul mediu de comenzi plasate, valoarea vânzărilor realizate într-o anumită perioadă de timp, rata de retur, timpul mediu de procesare al comenzilor, dar și NPS-ul obținut, rata de conversie și numărul de produse active în site, cu stoc disponibil, în perioada de refernță.

L

Livrările mele– secțiune a meniului Logistică din contul de seller care cuprinde toate AWB-urile de comandă, generate din platformă de seller-ul respectiv.

Listare produse – reprezintă adăugarea produselor în oferta din eMAG Marketplace.

Livrare electronică – reprezintă livrarea electronică a unui cod de produs direct către consumatori și micile întreprinderi prin intermediul revânzătorului, dealer-ului și partenerilor din magazine online.

Logistică – operațiunile care asigură desfășurarea în condiții optime a comenzilor.

Lună referință – încasările realizare de un seller, în perioada aferentă unei luni calendaristice.

M

Management comenzi – gestionarea comenzilor venite pe platforma de marketplace și finalizarea acestora.

Mesagerie Marketplace – modul prin care sellerul poate lua legatura cu reprezentanții platformei atunci când apar diverse neclarități sau când este nevoie de modificarea anumitor produse din ofertă.

Modalități de plată – opțiunile disponibile pentru plata comenzilor.

MoM – Month over Month (de la an la an)

N

NPS – (net promoter score) Notă obținută de seller, pentru comenzile finalizate în perioada de referință (în ultimile 30 de zile).

Nume familie de produse – reprezintă numele unei familii de produse și trebuie să fie strict legat de numele produselor incluse în ea, excluzând variațiile. Toate produsele dintr-o familie trebuie să aibă același nume de familie.

O

Oferte – reprezintă produsele urcate pe platforma de marketplace.

Oferte active – reprezintă produsele aflate la vânzare pe platforma de Marketplace.

OP – (Ordin de plată) Este un instrument de plată folosit de consumator pentru transferul unei sume de bani către beneficiar. Ordinul de plată este dispoziția data de o persoană, numită Ordonator, unei bănci de a plăti suma respectivă în favoarea persoanei beneficiare.

Oportunitățile mele – Se oferă informații importante despre produsele deja listate pe eMAG Marketplace și se pot adăuga produse la ofertele deja existente pe site. Sunt puse la dispoziție în prim plan produsele care au cele mai bune performanțe în ultimele 30 de zile atât din categoriile din care sellerul face parte cât și din alte categorii la care se poate obține acces.

One by one – reprezintă încărcarea produselor unul câte unul, manual.

P

Procesare comenzi – etapele prin care trece o comandă de la primire până la finalizare.

Preț vânzare – prețul de vanzare al unui produs care nu include TVA.

Preț recomandat – Se adresează perioadelor de promoții. Prețul recomandat este cel dinaintea unei campanii în care se completează vechiul preț de vânzare.

Proformă factură – este un document care prevede un angajament din partea vânzătorului de a vinde bunuri către cumpărător la prețuri și condiții specificate. Acesta este folosit pentru a declara valoarea comerțului. Nu este o factură adevărată, deoarece nu este utilizată pentru a înregistra conturile de încasat pentru vânzător și conturile plătibile pentru cumpărător.

Programare modificări – programarea unor modificări de preț pentru o perioadă prestabilită.

PNK – codul unic generat automat la momentul validării documentației unui produs. Este practic codul alcătuit din ultimele 9 caractere din link-ul către produsul respectiv.

PPV (Product Page Views) – reprezintă numărul de vizualizări la nivel de produs.

Prag minim/maxim – sunt câmpuri de verificare ale prețurilor. Întotdeauna, pragul minim trebuie să fie mai mic sau egal cu prețul de vânzare, iar pragul maxim va fi mai mare sau egal cu prețul de vânzare.

Produs invalid – produsul nu corespunde cu cerințele platformei sau a fost încărcat greșit pe platformă.

R

Rată abandon coș – este procentul produselor adăugate în coș  și necomandate.

Rată incidențe retur – reprezintă procentul cererilor de retur care au fost închise cu incident din toate cererile de retur primite în perioada de referință. Acest indicator este utilizat de algoritmul care determină oferta principală. Cererile de retur închise cu incident: reprezintă cererile de retur care în termen de 14 zile calendaristice nu au fost finalizate de către seller în platforma eMAG Marketplace. Acestea se vor finaliza automat de platforma eMAG Marketplace și contravaloarea comenzii se va restitui automat în contul clientului.

Retur – produsul este livrat înapoi către seller din diverse motive.

Ramburs – sistem de expediere a unui produs cu plată facută de destinatar la primirea coletului.

Retail – reprezintă procesul de vânzare a bunurilor sau a serviciilor de consum către clienți prin mai multe canale de distribuție.

Rating produs – feedback primit de la clienți prin acordarea unui număr de stele/punctaj după achiziționarea unui produs

Rată incidențe comenzi – reprezintă procentul comenzilor anulate prin incidență (comenzi anulate cu incident: reprezintă comenzile care în termen de 10 zile nu au fost procesate în platforma eMAG Marketplace) din toate comenzile expuse în perioada de referință(este de la ziua 15 a lunii anterioare pana la ziua 15 a lunii în curs), excluzând comenzile irelevante și comenzile anulate de client. Acest indicator este utilizat de algoritmul care determină oferta principală.

Rata finalizare comenzi – reprezintă procentajul comenzilor finalizate / returnate din toate comenzile expuse în perioada de referință, excluzand comenzile irelevante și comenzile anulate de client. Acest indicator este utilizat de algoritmul care determină oferta principală.

Rată finalizare retururi – reprezintă procentul cererilor de retur finalizate, excluzând cererile de retur finalizate automat, din toate cererile de retur primite în perioada de referință.

Rată retur – reprezintă numărul produselor returnate din totalul produselor, aferente comenzilor finalizate în perioada de referință.

S

Sănătătea contului – reprezintă un rezumat al rezultatelor sellerului privind indicatorii de performanță și gradul de îndeplinire al așteptărilor, prin oferirea unei experiențe cât mai placută, clienților săi. Prin urmărirea constantă a indicatorilor, sellerul va fi informat dacă rezultatele sale sunt conform așteptărilor clienților sau dacă sunt necesare acțiuni pentru îmbunătățirea acestora și evitarea suspendării contului.

Status seller – în urma rezultatelor indicatorilor, sănătatea contului poate trece prin diferite statusuri: bună, necesită îmbunătățire, foarte slab, critică.

Stornare – rectificarea contabilă prin adăugarea sau scăderea unei sume echivalentă cu cea plătită de către client.

SBN – identificator numeric pentru identificarea comercială a cărților.

Stoc – reprezintă numărul produselor disponibile pentru vânzare.

Service level comenzi – reprezintă procentajul de comenzi finalizate la timp din toate comenzile finalizate din perioada de referință. Acest indicator este utilizat de algoritmul care determină oferta principală.

Service level retururi – reprezintă procentul cererilor de retur finalizate în timp, excluzând cererile de retur finalizate automat, din toate cererile de retur finalizate în perioada de referință. Acest indicator este utilizat de algoritmul care determină oferta principală.

Seller – persoană juridică care comercializează produse pe platforma eMAG Marketplace.

Status comandă – stadiul în care se află fiecare comandă în funcție de etape de procesare a fișei de comandă.

Status documentare – stadiile prin care documentația unui produs trece până în momentul validării pe platformă.

Seller performance – reprezintă un cumul de indicatori de performanță ai sellerului privind activitatea sa în platforma eMAG Marketplace. Se urmăresc următorii indicatori:

T

Template – este un șablon care se completează cu datele și caracteristicile produselor din ofertă.

TVA – taxă pe valoare adăugată. Este un impozit indirect suportat de consumatorul final al bunului sau produsului respectiv.

Taxe de livrare – taxa care se aplică pentru livrarea coletelor.

Taxă ecologică – este o taxă de mediu plătită de consumatori pentru produse și pachete care nu sunt ecologice. Obiectivul propus al impozitului ecologic este de a compensa impactul negativ rezultat din utilizarea produselor și pachetelor non-verde.

Termen de livrare – perioada de timp alocată livrării produselor către clienți.

Tip familie de produse – variația după care se vor grupa produsele între ele, în familii. Produsele care fac parte din aceeași familie trebuie să dețină același tip de familie.

U

UPC-A  – Coduri de bare “UPC-A” sunt folosite la la marcarea produselor ce sunt comercializate retail în SUA.

UPC-E – Codul de bare „UPC-E” este un cod de bare comprimat special creat pentru a fi folosit pe produsele cu dimensiuni reduse.

V

Valoare comenzi recepționate – reprezintă suma totală din comenzile recepționate pe parcursul ultimei săptămâni.

Voucher – card cadou folosit pentru achiziționarea produselor.

Valori caracteristice – valori de date reprezentative pentru fiecare produs.

Validare bulk – validarea încărcării unui număr mai mare de produse în oferta folosind XLS, API sau Feed.

Vizitatori unici – se referă la numărul de persoane distincte care intră pe site-ul eMAG într-o anumită perioadă, indiferent de frecvență. Când un individ merge pe un site marți, apoi din nou miercuri, acesta este înregistrat ca două vizite de la un vizitator.

W

Watermarks – reprezintă o marcă (semn unic) imprimată pe un produs sau pe imaginea unui produs. Watermark-ul poate fi logo-ul producătorului sau al brandului, sau chiar o combintație intre cele două. Iar în cele mai multe cazuri, are un nivel de transparență încât să se poata vedea și zona de imagine acoperită de acesta. Dreptul de autor este protejat prin intermediul acestuia.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Pentru mai multe informații, vă așteptăm în Mesagerie, iar dacă doriți să discutați despre oportunități de creștere, alăturați-vă nouă în grupul de Facebook

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE