Aici îți răspundem la toate întrebările

FAQ eMAG ADS

Produsele Ads sunt afișate în pagina de categorie și în widget-ul ‘’Produse promovate’’ din paginile produselor din categorie*.

*În acest moment testăm trei variante de afișare a produselor promovate prin eMAG Ads. Acestea vor fi vizibile în pagina de categorie, fiind marcate cu textul ”Promovat” și vor fi afișate în una din cele trei zone ale paginii de listare a produselor: Pe toată perioada de testare nu va exista o opțiune de selectare a poziției unde produsele promovate vor fi afișate. Acestea vor apărea în una din cele trei variante, în funcție de relevanța produselor și de bidurile configurate pentru acestea. Iar în cazul în care nu găsești banda de produse promovate în listing este posibil să fi fost plasat într-un grup de test către care nu se afișează eMAG Ads. Poți încerca să ștergi cookies și să accesezi din nou pagina de listing. De asemenea, este posibil ca în unele categorii să nu fie afișată zona de eMAG Ads dacă sistemul consideră că produsele din campanii nu sunt suficient de relevante

Afișarea produselor Ads ține cont de:

–  Relevanța produsului promovat în categoria din care face parte;

–  Valoarea licitată ca product bid de către advertiseri;

–  Deținerea ofertei buy button.

Plătești valoarea setată de tine ca product bid pentru fiecare click obținut.eMAG Ads permite optimizarea costurilor prin modelul PPC (pay-per-click) și îți lasă libertatea de a-ți administra campania pe cont propriu.Costurile maxime la nivel de zi sunt limitate în funcție de bugetul zilnic alocat campaniei. Odată atins bugetul zilnic, campania nu va mai genera costuri în ziua respectivă.

Setezi la început un buget zilnic, astfel încât să te încadrezi în costurile dorite.

În dashboard-ul eMAG Ads regăsești statistici de trafic și vânzări la nivel de campanie, inclusiv valoarea vânzărilor și costul per click.De asemenea, poți descărca raportul XLS. Download al campaniei pentru a dispune de date la nivel de produs (impresii; click-uri; cost per click).

FAQ CROSS-BORDER

În contul tău poți vedea o hartă a pașilor pe care îi ai de parcurs. Dacă nu este afișată, poți apăsa în dashboard pe steagul țării în care vrei să te extinzi. Primul pas este să semnezi documentele legale pentru fiecare platformă în parte, apoi să semnezi un contract de transport cu cel puțin o firmă de curierat. Vezi aici mai multe detalii.   

Conform legislației în vigoare, dacă ai vânzări la distanță pe teritoriul Uniunii Europene de peste 10.000 euro, trebuie să declari TVA-ul pentru aceste vânzări. Poți face acest lucru simplu, înregistrându-te în ghișeul unic One Stop Shop. Vezi aici detalii. 

În programul Cross-Border ai curieri integrați în platformă care pot prelua produsele de la depozitul tău din România și să le livreze în Bulgaria și Ungaria. 

Le poți gestiona din fiecare platformă în parte sau poți folosi opțiunile de sincronizare preț și stoc între platforme pentru a le gestiona dintr-un singur loc.  

După ce produsele tale sunt traduse automat și gratuit de către eMAG, dacă ai activată opțiunea de export automat, produsele tale for fi listate cu prețul pe care îl ai în România și cu același stoc. Dacă ai dezactivat exportul automat, după traducere trebuie să descarci fișierul din platforma din România și să îl încarci în noua platformă. Atenție, dacă nu sunt exportate automat, vor avea ID-uri diferite și nu vei putea folosi opțiunile de sincronizare preț și stoc. 

FAQ GENIUS easybox

În secțiunea Documente Legale din contul tău poți semna Anexa Genius. După semnare, toate produsele tale eligibile easybox vor primi eticheta Genius, iar dacă sunt produse pe care nu le dorești în program, poți folosi opțiunea Inactivează proprietatea Genius din meniul Ofertele Mele 

În programul Genius easybox nu este necesar să oferi livrare rapidă, ci doar să predai coletele curierului conform timpului de predare pe care l-ai setat.  

Începând cu 13 septembrie 2023, contribuția Genius în valoare de 2 RON+TVA se aplică pentru toate comenzile Genius finalizate, pe care le-ai predat curierului. Aceasta nu se aplică pentru retur.  

În desfășurătoarele de plata, la fiecare pay-out, vei vedea care sunt contribuțiile tale Genius pentru toate comenzile eligibile din perioada de referință. 

Clienții Genius care au un card salvat în cont, se bucură de o restituire rapidă a banilor, imediat ce coletul a fost ridicat din easybox de către curier. În cazul în care produsele returnate ajung la tine deteriorate, te rugăm să ne trimiți dovezi în Mesagerie pentru a investiga posibilitatea despăgubirii.  

FAQ FBE

 Depozitarea este gratuită în primele 30 de zile pentru fiecare aprovizionare pe care o faci în FBE.  

Costurile de procesare FBE pentru comenzile primite încep de la 3.40 RON/unitate. Poți folosi Simulatorul FBE cu ajutorul căruia poți face estimările de costuri pe care le vei avea dacă alegi să folosești serviciul Fulfilment by eMAG. 

De pe platforma eMAG Marketplace trebuie să faci o cerere de recepție a mărfii. Poți trimite în depozit doar produse care îndeplinesc cerințele legale derivate din legislația națională și europeană. Înainte de transmiterea primelor produse în depozit, va trebui, în prealabil, să trimiți către eMAG date specifice produselor tale, volumetria, modul și condițiile de depozitare și manipulare. 

Pentru a retrage produse din depozitul eMAG, trebuie să creezi o cerere de retragere. Atunci când completezi o cerere de retragere, trebuie să adaugi produsele pe care vrei să le scoți din depozit. După ce ai adăugat produsele în cerere, toate datele despre cantitatea produselor sunt vizibile în lista de produse. 

În cazul cererilor de retur, eMAG se va ocupa de preluarea coletelor de la clienți. În cazul produselor desigilate, vei fi notificat de eMAG pentru a prelua aceste produse din depozit aceste produse.  

FAQ CAMPANII eMAG

În fiecare lună primești un newsletter dedicat calendarului de campanii eMAG, în care vei putea vedea criteriile de eligibilitate sau poți urmări newsletterele pentru fiecare campanie. De asemenea, în platforma eMAG Marketplace, în Dashboard sau meniul Promovare – Campanii, poți identifica toate campaniile active în care mai poți încărca oferte. Află aici mai multe detalii despre calendarul campaniilor eMAG. 

În funcție de tipul de campanie (discount sau voucher), discounturile minime sunt diferite. Pentru campaniile cu discount trebuie să aplici cel puțin 5% reducere față de CMMP 30 (3% pentru divizia Fashion & Sport) sau minimum 50 RON reducere în valoare absolută. Campaniile cu voucher aplicat direct în coș, au praguri minime de discount în funcție de categorii, pe care le poți vedea aici: Campanii eMAG Marketplace. 

În secțiunea Promovare – Campanii – Acțiuni, vei descărca fișierul ce conține doar produsele eligibile în campania în care dorești să participi. În fișier vei păstra doar acele produse pe care vrei să le înscrii în campanie.  

Dacă tipul campaniei este de discount, trebuie să completezi prețul promoțional și să încarci fișierul în platformă prin import XLS.  

Dacă tipul campaniei este de voucher, trebuie să încarci fișierul în platformă doar cu produsele din campanie, pentru care se va aplica discountul minim din campanie. Dacă vrei să oferi un discount mai mare, trebuie să ne trimiți un fișier separat în Mesagerie.   

După ce ai încărcat fișierul în platformă prin opțiunea Import XLS, ai 2 opțiuni: 

  • În meniul Promovare – Campanii, selectează campania dorită, iar în secțiunea Oferte validate sau Oferte respinse, vei putea vizualiza un fișier generat cu statusul produselor. 
  • Dacă ai folosit importul XLS, în dreptul fișierului încărcat, poți identifica statusul importului, cât și al produselor. 

În cazul în care vrei să elimini anumite produse dintr-o campanie în care te-ai înscris deja este necesar să ne scrii în Mesagerie, meniul Campanii generale – Informații campanii, împreună cu lista ce cuprinde ID-ul campaniei, PNK și ID-ul produselor pe care vrei să le elimini. Dacă dorești să retragi toate produsele pe care le-ai înscris deja într-o campanie, ne poți trimite în Mesagerie fișierul de produse înscrise inițial, selectând tot meniul Campanii generale – Informații campanii 

FAQ Costuri

Plățile se efectuează de două ori pe lună. Pentru comenzile finalizate între 1 si 15 din fiecare lună se achită pe data de 17 sau în prima zi lucrătoare după aceasta, iar cele din perioada 16-28/30/31 se achită pe data de 3 sau în prima zi lucrătoare după aceasta.  

În meniul Financiar, secțiunea Desfășurătoare, vei putea selecta desfășurătoarele de comision pentru fiecare perioadă pentru care se facturează. Acolo poți vedea detaliile despre produsele vândute in fiecare comanda, comisionul aplicat pentru acestea, precum și comisionul pentru taxa de livrare, dacă produsele au fost livrate la domiciliu.  

În meniul Financiar din contul tău eMAG Marketplace, în secțiunea Facturi, vei găsi informații despre toate facturile emise, le poți filtra în funcție de perioadă și le poți descărca în .pdf sau .xls 

Livrarea în easybox este un serviciu oferit de eMAG tuturor clienților, astfel că ai zero costuri pentru livrarea produselor în locker. În același timp, nu poți seta nicio taxă de transport pentru livrarea în locker, deoarece acest aspect este gestionat între eMAG și client și nu există niciun comision pentru acest tip de livrare.  

Comisionul se retrage automat de către eMAG din vânzările pe care le-ai realizat pe platforma eMAG Marketplace. În cazul în care este necesar să achiți anumite sume care nu au fost reținute, vei vedea un mesaj în contul tău eMAG Marketplace.  

Înveți din peste 1000 de articole și 1600 minute de content

Noul flux de listare produse

In acest ghid vei gasi cele mai relevante informatii referitoare la fluxul nou de listare produse disponibil pe eMAG Marketplace.    Asocierea la un produs