In acest tutorial vel afla despre cele mai importante aspecte privind sistemul RO e-Transport, aplicate de 1 iulie 2024:
Ce este sistemul RO e-Transport
Sistemul RO e-Transport este o platforma nationala implementata de autoritatile romane cu scopul de a monitoriza deplasarea bunurilor pe teritoriul Romaniei. Acesta include toate bunurile considerate cu risc fiscal, care depasesc anumite praguri, precum si toate bunurile exportate sau importate.
Sistemul solicita obtinerea unui cod UIT din Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru toate transporturile de bunuri care se califica in acest sistem.
Ce tipuri de transporturi sunt monitorizate
- Pentru transporturile in care punctul de ridicare se afla pe teritoriul Romaniei, iar punctul de destinatie se afla tot pe teritoriul Romaniei, se monitorizeaza bunurile care fac parte din categoria bunurilor cu risc fiscal ridicat.
- In cazul importurilor dintr-o alta tara intr-un punct de destinatie aflat pe teritoriul Romaniei, se monitorizeaza toate categoriile de bunuri.
Conditii de declarare a transporturilor
Transporturile trebuie declarate in sistem, daca indeplinesc urmatoarele conditii:
- Sunt transportate bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
- Bunurile sunt transportate cu vehicule rutiere care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone.
In cazul in care se indeplinesc conditiile mentionate anterior, detaliile transporturilor bunurilor trebuie declarate in sistemul RO e-Transport, pentru a se genera un cod unic de identificare (UIT), care va fi utilizat ca referinta si care are o valabilitate de 5 zile calendaristice de la data inceperii transportului. In anumite situatii expres prevazute, valabilitatea se poate extinde la 15 zile calendarisitice.
Cine are obligatia de a obtine codul UIT
Pentru achizitiile intracomunitare, obligatia obtinerii codului UIT revine beneficiarului bunurilor din Romania;
- Pentru livrarile intracomunitare de bunuri, obligatia de a obtine codul UIT revine furnizorului roman;
- Pentru importuri, obligatia obtinerii codului UIT revine destinatarului inregistrat in declaratia vamala de import;
- Pentru exporturi, obligatia de a obtine codul UIT revine expeditorului inregistrat in declaratia vamala de export;
- Pentru bunurile care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru depozitare sau pentru formarea unei noi expedieri din unul sau mai multe transporturi de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unei noi expeditii pe teritoriul national din unul sau mai multe transporturi de bunuri, obligatia de a obtine codul UIT revine depozitarului.
Ce informatii trebuie sa ne trimiti pentru a obtine codul UIT
In cazul in care in timpul unora dintre tranzactiile noastre vor implica tranzactii care fac obiectul monitorizarii RO e-Transport, vom sa fi nevoiti sa solicitam din partea ta cateva informatii relevante care sunt necesare pentru a fi conforme si pentru a obtine numarul UIT, cum ar fi:
- Detalii expediere: punctul de plecare (adresa de origine), destinatia finala (adresa de livrare), data planificata a plecarii;
- Detalii bunuri: descrierea marfurilor, codul vamal (daca este cazul), valoarea, greutatea bruta si neta, cantitatea marfurilor;
- Detalii vehicul: tipul vehiculului (camion, remorca), numarul de inmatriculare al vehiculului;
- Documente justificative: CMR, factura, lista de ambalare, alte documente.
Pentru a colecta astfel de date, am dezvoltat un formular online pe care trebuie sa-l completezi dupa aprobarea cererii de receptie, pentru fiecare transport care intra sub incidenta prezentelor reglementari.
- In contul tau eMAG Marketplace, verifica toate formularele de receptie aprobate.
- Pentru toate transporturile care trebuie declarate in RO e-Transport va trebui sa furnizezi toate detaliile necesare apasand butonul „Adauga informatii despre transport”, disponibil in cadrul cererii de receptie.
In fereastra nou deschisa, trebuie sa completezi toate campurile referitoare la transport:
Pentru generarea codului UIT, utilizatorii pot declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transportul BRFR cu cel mult 3 zile calendaristice inainte de data declarata pentru inceperea transportului, dar pana la prezentarea la drum, punct de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
(BRFR= Sistem electronic integrat de monitorizare a transportului rutier de marfuri cu risc fiscal ridicat)
Un alt aspect important de mentionat este faptul ca actele normative care reglementeaza sistemul Ro e-Invoice nu prevad anumite tipuri de relatii comerciale, astfel ca in sistemul RO e-Transport vor fi declarate toate transporturile BRFR care indeplinesc conditiile de mai sus.
Incepand cu 1 iulie 2024, persoanelor juridice se vor aplica urmatoarele sanctiuni:
- Nerespectarea prevederilor privind transmiterea datelor pentru generarea codului UIT, utilizarea unui cod UIT expirat sau efectuarea unui transport fara cod UIT, precum si declararea unor cantitati diferite in RO e-Transport. Sistem – se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 100.000 lei si confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate.
- Nerespectarea prevederilor privind actualizarea datelor de transport sau informatii incomplete – se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 100.000 lei.
- Nerespectarea de catre operatorul de transport a prevederilor privind transmiterea datelor de pozitionare a vehiculului – se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
In acest sens, iti reamintim si prevederile Termenilor si Conditiilor prin care esti obligat sa transmiti toate datele relevante si sa operezi in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania:
2.1. Sellerul declara si garanteaza ca: (a) este legal constituit si functioneaza in conformitate cu Reglementarile; (b) are capacitatea juridica si toate autorizatiile, acordurile, aprobarile, certificatele, licentele cerute de legea aplicabila pentru a vinde Produsele pe Platforma eMAG.
2.2. Sellerul garanteaza comercializarea si, in cazul in care livrarea este in responsabilitatea sa, livrarea Produselor conform tuturor Reglementarilor aplicabile si in special conform prevederilor legale referitoare la fabricarea, circulatia si comercializarea produselor nealimentare si alimentare, precum poate fi cazul, inclusiv prevederile referitoare la protectia consumatorilor, comertul electronic precum si cele aplicabile contractelor la distanta.
5.1. Pentru a putea tranzactiona Produse pe Platforma eMAG, Sellerul se obliga:
m. Sa suporte toate consecintele legale rezultate din nerespectarea obligatiilor contractuale si/sau a obligatiilor care decurg din Regulamente, rezultand sanctiuni pentru eMAG;
n. Sa detina si sa puna la dispozitie eMAG, la cerere, toate documentele legale, valabile, necesare pentru comercializarea Produselor, conform Reglementarilor in vigoare, inclusiv, dar fara a se limita la orice declaratii/certificate de conformitate, avize, autorizatii, consimtamant a detinatorilor de drepturi de proprietate intelectuala etc.”
Πόσο χρήσιμο ήταν αυτό το άρθρο;
Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το βαθμολογήσετε!
Average rating 0 / 5. Vote count: 0
Καμία ψήφος μέχρι στιγμής! Γίνετε ο πρώτος που βαθμολογήσατε αυτό το στοιχείο.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?