Unde verific documentele semnate și pe cele pe care trebuie să le semnez?
Pentru verificarea și semnarea documentelor de pe platforma eMAG Martketplace accesează din Dashboard secțiunea Documente legale. In această secțiune sunt atașate toate documentele, iar din coloana Acțiuni poți să vizualizezi sau să semnezi rapid orice tip de document.
Cum adaug un produs?
Accesează din Dashboard meniul Produse și secțiunea Adaugă produs. Se va deschide o nouă pagină în care trebuie să completezi datele produsului pe care vrei să il încarci. Este important să respecți standardele eMAG Marketplace atunci când încarci un produs, în caz contrar, acesta va fi respins. Îți recomandăm să urmărești articolul Cum se adaugă un produs.
Ce inseamna PNK?
Part Number Key este codul unic al produsului pe care îl regăsești de obicei in ultimele 9 caractere, cu majuscule, în URL.
Ce dimensiuni trebuie să aibă imaginile produselor?
Dimensiunea minimă este de 400×400 de pixeli, iar cea maximă de 6000X6000. Daca imaginea este prea mică, produsul nu va fi validat.
Pot adăuga filme de prezentare sau imagini în descrierea produselor?
Da, poți adăuga astfel de elemente prin intermediul tag-urilor HTML.
Atunci când adaug manual un produs trebuie să completez mereu toate caracteristicile?
În funcție de categoria aleasă, se va genera un anumit tip de caracteristici. Trebuie să completezi caracteristicile obligatorii, iar celelalte tipuri de caracteristici sunt opționale. Chiar dacă sunt opționale, este recomandat să le completezi pe toate deoarece acestea se pot aplica și ca filtre de căutare în site.
De ce trebuie să mă asociez la produse deja existente pe platforma eMAG Marketplace?
Pe site nu sunt acceptate produse dublate. Atunci când un produs este deja existent pe eMAG, oferta ta trebuie să fie asociată la acel produs. Pentru asocierea la un produs existent pe platformă, accesează din Dashboard secțiunea Oportunitățile mele și identifică produsul tău cu ajutorul zonei de filtrare. Din coloana Acțiuni apasă butonul Adaugă ofertă și completează câmpurile din fereastra nou deschisă.
Cât durează validarea produselor?
Toate produsele listate în platformă sunt verificate automat, în ordinea intrării, de către colegii de la documentare. Dacă validarea acestora durează de prea mult timp, te rugăm să ne anunți.
Cum editez un produs?
Dacă vrei să editezi un produs care a fost respins din cauza documentației sau un produs la care vrei să schimbi oferta, accesează din Dashboard meniul Produse și secțiunea Produsele Mele. Se va afișa lista cu toate produsele încărcate pe platformă. Pentru a edita un produs, selectează produsul dorit și apasă pe butonul galben de Editare din coloana Acțiuni.
De ce nu pot modifica elementele de documentație ale unui produs?
Dacă produsul la care dorești să faci modificări este asociat unei oferte existente, înseamnă că nu tu ești proprietarul documentației. Aceste drepturi revin partenerului la care s-a făcut asocierea, prin urmare trebuie înaintată o solicitare dacă vrei modificarea, schimbarea caracteristicilor sau a imaginilor produsului.
De ce mi-au fost respinse produsele?
Afli motivul intrând în secțiunea „Catalog produse” -> „Produsele mele” și dă click pe statusul „Documentare respinsă”.
De ce nu mi se afișează produsul pe site, în condițiile în care documentarea este aprobată și are și stoc?
Te rugăm să verifici dacă produsul respectiv are „Preț invalid”. Poți face acest lucru accesând platforma eMAG Marketplace -> „My performance” -> „Ofertele mele”. Dacă acesta are, într-adevăr, statusul „Preț invalid”, atunci a fost inactivat automat în urma modificărilor de preț înregistrate în ultima perioadă. Trebuie să te sa te asiguri că prețul este corect, să selectezi produsul și să apeși butonul „Validează preț”.
Atunci când un produs este respins, ce trebuie să fac pentru a fi aprobat?
Un produs poate fi respins din mai multe motive. În secțiunea Produsele Mele din meniul Produse poți vedea toate produsele care au fost respinse din cauza documentației. Selectează statusul Documentare respinsă și verifică în coloana Motiv respingere care au fost cauzele ce au dus la invalidarea ofertei pe site. Editează produsul și efectuează modificările necesare. În cel mai scurt timp acesta va fi validat dacă ai completat datele corecte.
Ce metode mai pot utiliza pentru adăugarea unui volum mai mare de produse?
Pentru încărcarea rapidă a unui volum mai mare de produse pe platformă poți folosi importul prin XLS, Feed și integrarea prin API.
De ce primesc eroare „Fișier invalid” când încerc să fac import din excel?
Această eroare intervine atunci când template-ul suferă modificări: ștergeri de coloane, sheet-uri, aplicarea filtrelor etc.
Pot să deblochez și alte categorii de produse?
Poți debloca și alte categorii de produse oricând dorești. Pentru a debloca o categorie nouă accesează Categorii produse din meniul produse și debifează din zona de filtrare Categorii produse. Apasă pe butonul de Căutare și după ce ai găsit categoria sau categoriile la care vrei acces, apasă pe cheița din dreptul categoriei dorite. Se va emite o nouă anexă în Documente legale pe care trebuie să o semnezi, dacă vrei să ai acces în categoria selectată. În cel mai scurt timp de la semnarea anexei, colegii noștri îți vor acorda acces și vei putea încărca oferte în noua categorie. Află mai multe detalii despre deblocarea categoriilor în articolul Adăugarea de noi categorii.
Cum egalez cel mai bun preț la produsele asociate?
Atunci când ai un preț mai mare decât cel mai bun preț din ofertele la care ești asociat, poți să egalezi cel mai bun preț din Ofertele Mele – General. Se va deschide lista cu toate produsele tale, iar în penultima coloană poți vedea care este Best Price la fiecare produs. Pentru a egala cel mai bun preț, selectează produsul dorit și apasă pe butonul Egalează best price.
Unde modific stocul produselor din ofertă?
Poți modifica rapid stocul produselor din ofertă selectând din meniul Ofertele Mele – opțiunea Stocuri. Completează stocul dorit și apasă pe butonul Salvează modificările. Acest buton este disponibil în partea dreaptă, doar după ce ai modificat stocul unui produs.
Cum sterg un produs din eMAG Marketplace?
Momentan nu poți șterge un produs, poți doar să-l inactivezi, astfel: „Catalog produse” -> „Produsele mele”, selectezi produsul și apoi apeși pe „Inactivează”.
Cum mă înscriu în campanii?
Poți lua parte la campaniile active în eMAG Marketplace din meniul Campanii. În noua pagină ai acces la toate campaniile active din acest moment. Apasă pe butonul Propuneri Campanie. În cateva zeci de secunde se generează un fișier .xls cu ofertele tale active. Apasă din nou pe acest buton și deschide fișierul descărcat. Lasă în fișier doar produsele pe care le propui în campanie, completează câmpurile obligatorii și revino în meniul Campanii. Selectează din coloana Acțiuni campania la care vrei să te înscrii și încarcă fișierul .xls cu produsele tale.
Pot să adaug manual produse în campaniile active?
Poți adăuga manual produse în campaniile active pe platformă din meniul Ofertele Mele. În fiecare secțiune din acest meniu ai la dispoziție în coloana Produs și un buton pentru campanii. Se va deschide o nouă fereastră în care selectezi campania dorită și completezi câmpurile obligatorii. La final, salvează oferta care va fi disponibilă pe parcursul campaniei la care ai aplicat.
Unde verific comenzile primite pe platforma eMAG Marketplace?
Selectează meniul Comenzi din Dashboard și deschide noua fereastră cu toate comenzile din platformă. Aici poți filtra rapid comenzile în funcție de comenzi noi, în lucru, întârziate, anulate de client, seller, client, cu incident sau comenzi stornate.
De ce nu apare pe comanda CNP-ul clientului?
CNP-ul este obligatoriu doar pentru persoanele fizice impozabile (exemplu PFA-uri), nu și pentru restul persoanelor fizice.
Cum finalizez o comandă?
În meniul Comenzi poți vedea toate comenzile noi. Când accesezi o comandă nouă, aceasta trece automat în preluată și se mută în tab-ul În lucru. Dacă ai un curier integrat, generează AWB din platformă și expediază coletul către client. Este important să finalizezi comanda în intervalul de timp prestabilit pentru a nu-ți afecta indicatorii de performanță. Află mai multe detalii despre AWB în articolul Cum generezi AWB din platforma eMAG Marketplace.
Cum stornez o comandă?
Din meniul Comenzi, filtrează comanda pe care vrei să o stornezi. Mergi în coloana Acțiuni și apasă butonul albastru Vezi detalii comandă. În pagina Detalii comandă, mergi în secțiunea Produse comandate și din coloana Acțiuni apasă pe butonul roșu Stornează.
Există comenzi înregistrate, dar nu am primit notificare prin mail. De ce?
Atunci când produsele sau comenzile sunt gestionate prin API nu se mai trimit notificări prin mail când se înregistrează comenzi. În astfel de situații se pot seta notificări prin intermediul conectorilor Marketplace sau prin intermediul unui callback URL.
Cum generez AWB din platformă?
Pentru generarea AWB-ului unei comenzi, trebuie să intri în tab-ul Comenzi, să o indetifici în Listă comenzi și să apeși butonul albastru Vezi detalii comandă din coloana Acțiuni. Se va deschide pagina Detalii comandă cu toate informațiile comenzii: datele expeditorului, datele destinatarului și datele expediției. Mergi în secțiunea AWB, apasă butonul verde Generează AWB și selectează curierul care va livra comanda.
Cum procedez în cazul în care primesc o comandă prin ordin de plată?
Atunci când un client alege să platească prin ordin de plată, se generează automat o factură proformă cu datele companiei tale. Clientul are acces la această factură ca să efectueze plata. Livrarea comenzii se realizează doar în momentul în care banii au intrat în contul tău bancar.
Am primit o comanda cu voucher cadou. Cum procedez?
Emiți factura fiscală către client, astfel încât să reflecte structura comenzii. Daca voucherul acoperă parțial valoarea comenzii, vei încasa diferența de la client. Dacă voucherul acoperă integral valoarea comenzii, vei livra produsul cu ramburs zero, iar într-una dintre dățile de facturare (1 sau 16 ale lunii) să compensăm obligațiile de plată reciproce.
Cum emit o factura fiscala catre un client care a folosit un Card Cadou?
Facturile către clienți, se emit conform comenzii având linie de produs și linie de Card Cadou. Aceste Carduri Cadou, nu sunt purtătoare de TVA și nu se includ în declarația 394.
Cum setez taxa de livrare și pragul de gratuitate?
Pentru setarea unei noi taxe de livrare și prag de gratuitate, trebuie să accesezi meniul Logistică și opțiunea Taxe de livrare. Apasă pe butonul Adaugă excepție de la regulă și completează câmpurile obligatorii din noua fereastră.
Unde pot seta curierii preferați pentru livrări și retururi?
Din meniul Logistică selectează Conturi de curieri. În chenarul Curierat sunt afișați toți curierii disponibili în platformă. În coloana Acțiuni poți seta rapid curierii preferați pentru livrări și retururi. Mai multe detalii sunt disponibile în articolul Cum integrezi un curier în platforma eMAG Marketplace.
Unde pot vedea care sunt cele mai populare produse sau categorii de produse din acest moment?
Pentru a vedea produsele și categoriile populare pe site, intră în meniul Oportunitățile mele. Aici se vor afișa rapid toate produsele sau categoriile cu performanțe foarte bune în ultimele 30 de zile.
Unde verific mesajele primite pe platformă?
Toate mesajele trimise și primite pe platformă sunt disponibile în Mesagerie, opțiunea Mesaje. Află mai multe detalii în articolul – Unde verifici mesajele primite din partea noastră.
Cum vă contactez atunci când întâmpin probleme pe platformă?
Pentru a lua legătura cu noi, trebuie să selectezi din meniul Mesagerie opțiunea Contactează Marketplace. Adaugă o nouă discuție și trimite mesajul către colegii noștri. Află mai multe detalii în articolul Cum să iei legătura cu noi.
Ce notificări pot să anulez sau să activez pentru a fi alertat când primesc comenzi sau au loc alte modificări pe platformă?
Din meniul Notificări poți să te abonezi / dezabonezi rapid la anumite notificări opționale. De la notificările obligatorii nu te poți dezabona. În plus, poți adăuga sau modifica adresele de mail pe care dorești să primești notificări din platformă.
Unde verific reclamațiile primite din partea clienților?
Accesează din Dashboard opțiunea Reclamații și verifică toate problemele apărute în urma comenzilor. Poți filtra, cu ajutorul tab-urilor de deasupra listei de reclamații sau zona de filtrare, reclamațiile în funcție de statusul acestora.
Cum finalizez un retur fără incidente?
Atunci când un client solicită un retur, trebuie să finalizezi returul în cel mai scurt timp. În cazul în care returul nu a fost finalizat în decurs de 14 zile de la perioada prestabilită pentru retur, atunci acesta se va incheia cu incident. Pentru finalizarea unei cereri de retur accesează din meniul Retururi opțiunea Listă retururi și apasă pe butonul albastru de editare din coloana Acțiuni. În noua pagină deschisă verifică motivul refuzului și finalizează returul, generând cerere pickup.
Unde verific facturile emise pe platformă?
Toate facturile și desfășurătoarele de plată se pot verifica în zona Financiar. Accesează opțiunea Facturi și verifică lista cu facturile emise în fiecare lună. Din coloana Acțiuni poți descărca rapid facturile dorite și desfășurătoarele.
Unde pot vedea desfășurătoarele de plată și alte informații despre încasările din contul meu?
În meniul Financiar ai acces la toate informațiile despre încasările din contul tău. Accesează opțiunea Desfășurătoare în care poți vedea toate datele de care ai nevoie. Poți descărca rapid desfășurătoarele din coloana Acțiuni.
Ce metode de plată sunt disponibile pe platforma eMAG Marketplace?
Metodele de plată disponibile pe platforma eMAG Marketplace sunt plata cu cardul, ramburs, OP și Gift Card. Află aici mai multe informații despre Modalități de plată pe eMAG Marketplace.
Dacă nu folosesc un curier integrat, cine încasează banii de la clienți?
Atunci când faci livrările cu ajutorul unui curier care nu este integrat în platformă, plățile se vor face direct către eMAG doar atunci când clientul face plata cu cardul sau când folosește un Gift Card.
Unde pot să verific indicatorii de performanță din Sănătatea contului?
Indicatorii de performanță din Sănătatea contului sunt disponibili în partea dreaptă a interfeței platformei eMAG Marketplace. În această zonă poți vedea care este starea contului tău și date despre fiecare indicator de performanță.
Unde pot vedea rapoarte detaliate despre performanțele contului meu?
Pentru a accesa rapoarte despre performanțele contului tău, accesează din interfața platformei zona Seller Performance. În fiecare lună se generează un raport Seller KPI & NPS. Apasă pe butonul din dreptul acestui raport și descarcă fișierul xls.
Колко полезна беше тази публикация?
Кликнете върху звезда, за да я оцените!
Average rating 5 / 5. Vote count: 1
Засега няма гласове! Бъдете първият, който оцени тази публикация.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?